iPhone: użytkownicy bardzo zadowoleni

Analitycy z firmy Rubicon Consulting przeprowadzili badania na grupie amerykańskich użytkowników iPhone'a. Wynika z nich między innymi, że większość posiadaczy iPhone'a jest bardzo zadowolona z produktu Apple'a; co ciekawe, aż co trzeci z nich używa również drugiego telefonu komórkowego.

Badania zostały przeprowadzone na grupie 460 użytkowników telefonu. Zadano im serie pytań dotyczących użytkowania urządzenia, co pozwoliło na sporządzenie obszernego raportu, z którego wynika między innymi, że większość użytkowników hitu Apple'a jest z niego zadowolona. Okazało się również, że co trzeci z badanych korzysta z drugiego telefonu, natomiast przesiadka na iPhone'a spowodowała wzrost rocznego rachunku średnio o 24 procent.

Główne wnioski płynące z raportu:

-- większość użytkowników iPhone'a jest z niego bardzo zadowolona

-- najczęściej wykorzystywaną dodatkową funkcją urządzenia jest czytanie wiadomości e-mail

-- ponad 75% osób przyznaje, że przejście na iPhone'a było zachętą do częstszego korzystania z przeglądarki internetowej

-- około 40% osób miało kłopoty z wyświetlaniem stron WWW

-- około 50% badanych zastąpiło iPhone'm zwykły telefon komórkowy (najczęściej wymieniana była Motorola Razr), 40% - smartfona, natomiast 10% nie zastępowała niczego

-- co trzeci badany przyznał, że posiada drugi telefon, którego używa do dzwonienia oraz do innych funkcji takich jak pisanie e-maili

-- 28% osób często nosi iPhone'a zamiast notebooka

-- około 50% badanych ma poniżej 30 lat, natomiast 15% to studenci

-- blisko 75% osób było już wcześniej użytkownikami innych produktów Apple'a

-- przejście na iPhone'a spowodowało miesięczny wzrost rachunków średnio o 24% (228 USD rocznie)

-- iPhone spowodował (prawdopodobnie) zwiększenie dochodu AT&T o około 2 miliardy rocznie.

Warto pamiętać, że inny produkt Apple - Mac OS X 10.5 (Leopard) - również daje użytkownikom znacznie większą satysfakcję niż Vista.

Pełną treść raportu można znaleźć pod adresem firmy (plik PDF).


Zobacz również