iPod czwartej generacji

Apple zaprezentował nowego iPoda czwartej generacji - mniejszego, lżejszego, oferującego więcej funkcji i wyposażonego w takie samo kółko sterujące, jakie zastosowano w iPod mini.

Apple zaprezentował nowego iPoda czwartej generacji - mniejszego, lżejszego, oferującego więcej funkcji i wyposażonego w takie samo kółko sterujące, jakie zastosowano w iPod mini.

Bez zmian pozostają dostępne pojemności - 20 i 40 GB.

Nie będzie już kontynuowana wersja z dyskiem 15 GB.

Nowy odtwarzacz będzie pracował przez 12 godzin, co w porównaniu z ośmioma godzinami w poprzednich modelach jest dość znacznym usprawnieniem. Nowego iPoda wyposażono w funkcję Shuffle Songs, która umożliwia losowe odtwarzanie poszczególnych ścieżek.

Steve Jobs prezentujący nowego iPoda powiedział, że najlepszy odtwarzacz muzyki cyfrowej staje się jeszcze lepszy. Przedstawiciele firmy odrzucili spekulacje, że powstanie wersja z dyskiem 60 GB. Szef działu marketingu produktów sprzętowych, Greg Josiak, powiedział, że nie ma takich planów, a firma chce się skupić na promocji obecnych dwóch modeli, także obniżaniu ich cen.

Apple rzeczywiście obniżył ceny. W Anglii wersja 40 GB poprzednio kosztowała 400 GBP, dziś już spadła do 300 GBP. Model 20 GB staniał z 300 do 219 GBP. Urządzenia można kupić z etui bądź z pilotem zdalnego sterowania. Dzięki temu, że Apple nie wyposaża już iPoda w oba te akcesoria, można było obniżyć cenę.

HP iPod już wkrótce

Rozwój IPoda

Rozwój IPoda

Być może niewiele osób pamięta, że na początku roku HP podpisał umowę z Apple'em dotyczącą sprzedaży iPodów pod marką HP. Powoli można zauważyć jej efekty.

Według Carly Fioriny, prezesa HP, jej korporacja czekała, aż Apple ogłosi iPoda czwartej generacji. Urządzenie markowane przez HP ma ukazać się w sprzedaży pod koniec września.

Firma szuka też innych ciekawych zastosowań iPoda. Na uczelni Duke University w amerykańskim stanie North Carolina każdy z 1650 nowych studentów dostanie specjalną wersję iPoda z dyskiem 20 GB. Urządzenie będzie zawierało informacje dotyczące uczelni, jak np. kalendarz akademicki. Zostanie też stworzona specjalna wersja strony iTunes dla studentów, gdzie umieszczane będą materiały naukowe - lektoraty językowe czy lektury i książki w plikach dźwiękowych.

Konkurencja nie śpi

Apple nie jest osamotniony w walce o klienta. Głośno było ostatnio wokół zapowiedzi Microsoftu, dotyczącej planów utworzenia własnego centrum dystrybucyjnego plików dźwiękowych, a w przyszłości być może stworzenia własnego odtwarzacza plików, korzystającego z formatu Windows Media.

Dużą konkurencją jest też Sony z usługą Sony Connect w standardzie ATRAC i Walkmanem wyposażonym w twardy dysk. Były partner Apple'a, MusicMatch, planuje uruchomienie własnego serwisu. Nawet serwis aukcyjny eBay zastanawia się nad możliwością sprzedawania cyfrowych piosenek na aukcjach.


Zobacz również