iTunes Music Store rośnie w siłę

Firma analityczna NPD Group opublikowała raport, z którego wynika, iż internetowy sklep iTunes Music Store znalazł się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych sklepów muzycznych w Stanach Zjednoczonych. Fakt to tym bardziej interesujący, jeśli weźmiemy pod uwagę, że zestawienie obejmuje także wielkie, fizycznie istniejące w USA muzyczne "hipermarkety", takie jak np. Tower Records.

Od początku działalności w 2003 r. zakupiono w iTunes 600 mln nagrań oraz 20 mln plików wideo (choć ta ostatnia usługa została wprowadzona niedawno). O sukcesie iTunes przesądziła na pewno przystępna cena (99 centów za pojedynczy utwór) oraz popularyzacja przenośnych odtwarzaczy iPod (sprzedano już ok. 30 mln egzemplarzy tych urządzeń).

Razem z popularnością sklepu wsród użytkowników, rosną też notowania koncernu Apple u inwestorów. Tylko w tym roku wartość akcji firmy prawie się podwoiła (z 35 do 65 USD za akcję). Nic więc dziwnego, że branża muzyczna domaga się zwiększenia udziału w zyskach firmy, postulując wprowadzenie zróżnicowanych cen na dostępne w sklepie iTMS utwory.

Strona Apple


Zobacz również