iTunes przynosi duże zyski, jednak sprzedaż muzyki spada

Apple opublikowało liczący aż 88 stronnic raport za ubiegły rok fiskalny. Firma ma powody do zadowolenia - zarobiła na iTunes więcej niż za poprzedni okres, jednak widać tendencję spadkową.

iTunes Store wygenerowało 10,2 miliarda dolarów, czyli prawie o miliard więcej niż w okresie 2012-2013. Jednak - jak podaje The Wall Street Journal - sprzedaż we wrześniu 2014 spadła w porównaniu ze styczniem o 13-14%. Nie tylko Apple raportuje mniejszą sprzedaż, ale również i inne duże serwisy, np. mobilny Shazam, który w marcu 2013 roku mógł pochwalić się sprzedażą miliona utworów na miesiąc, a we wrześniu 2014 roku sprzedaje już 400 tys. Jaka jest tego przyczyna? Jeśli myślicie o piractwie, to akurat błędna odpowiedź.

Spadek ilości sprzedawanych utworów w dużych serwisach związany jest z szybko zwiększającą się konkurencją na rynku oraz pojawieniem możliwości słuchania nieograniczonej ilości utworów dzięki niedrogiej subskrypcji. Samo Apple przyznało w raporcie, że to właśnie największe zagrożenie dla iTunes. Pandora czy Spotify zdobywają niewielkimi opłatami wielu klientów, którzy dłużej nie widzą sensu płacenia drogo za coś, co inni dają im za półdarmo. Według źródeł jednym z pomysłów Apple na polepszenie wyników sprzedaży ma być integracja Beats Music z iTunes oraz silna promocja iTunes Radio.


Zobacz również