Najlepsze wideorejestratory samochodowe

Na podstawie przeprowadzonych testów wybraliśmy najlepsze wideorejestratory samochodowe w różnych kategoriach cenowych. Oceniliśmy jakość rejestrowanych przez nie materiałów wideo w różnych warunkach oświetleniowych. Sprawdziliśmy też przydatność dodatkowych funkcji, które np. pomagają rejestrować zdarzenia w czasie gdy samochód zostawiamy na parkingu.

DOD Champion SP1

DOD  Champion SP1

Ocena redakcji PCWorld.pl

DOD Champion SP1 pod względem budowy bazuje na modelu LS460W, ale ma lepszej jakości 10 Hz moduł GPS i dodatkowe funkcje związane z pomiarami szybkości, przyspieszenia, odległości hamowania.

To idealna kamera dla miłośników wyścigów samochodowych, którzy chcą uwiecznić swoje wyczyny.

Mózgiem kamery jest układ Novatek NT96655, który zastosowano również w DOD LS460W. Za rejestrowanie obrazu odwiedziona jest jedna z naszych matryc Sony Exmor CMOS (IMX322) i bardzo dobrej jakości obiektyw o przesłonie F1.6. Kamera potrafi rejestrować obraz w maksymalnej rozdzielczości 1080p z szybkością 30 kl./s, może też nagrywać z szybkością 60 kl./s, ale w rozdzielczości 720p. Świetnie sprawdza się zarówno w dzień jak i podczas nocnych nagrań. Warto też pochwalić pracę odbiornika GPS, bo szybko nawiązuje połączenie z satelitami i nie zrywa połączenia nawet w trudnych warunkach (zalesione bezdroża).

DOD Champion SP1 to jeden z najlepszych i najdroższych wideorejestratorów. Dodatkowe funkcje pomiarów prędkości, przyspieszenia, długości hamowania czynią ją wyjątkową, ale gdy z nich nie korzystacie to lepie jest zainwestować w tańszy model DOD LS460.

Pełna recenzja »

Zalety:

  • Jakość obrazu
  • Jasny obiektyw
  • GPS

Wady:

  • Wysoka cena

DOD DOD LS460W

DOD DOD LS460W

Ocena redakcji PCWorld.pl

DOD LS460W ma charakterystyczny podłużny kształt i obiektyw umieszczony po środku obudowy.

Uchwyt mocujący kamerę do przedniej szyby pozwala na szerokie dopasowanie jej położenia a duża przyssawka dobrze trzyma kamerę nawet na wyboistych drogach.

Kamera ma jasny obiektyw i bardzo dobrej jakości przetwornik Sony Exmor IMX322. Nagrywane materiały wideo są bardzo szczegółowe a kąt widzenia kamery obejmuje dużą przestrzeń przed samochodem (140 stopni). DOD LS460W doskonale spisuje się również w trudnych warunkach oświetleniowych. Bez problemów radzi sobie ze światłem padającym na obiektyw (technologia WDR) jak i rejestrowaniem obrazu w nocy. To w tej chwili najlepsza kamera dla osób często podróżujących nocą. Dodatkową zaletą jest wbudowany odbiornik GPS, kto®y rejestruje prędkość samochodu.

Kamera ma też tryb pracy parkingowej, który polega na zapisywaniu pojedynczych klatek obrazu w określonych interwałach czasowych w pliku wideo. Taki sposób pracy sprawdza się lepiej niż tryb nagrywania z funkcją detekcji ruchu, które może być niepotrzebnie uruchamiany przez np. przejeżdżające obok samochody czy przechodzących ludzi.

Pełna recenzja »

Zalety:

  • Jakość obrazu
  • Jasny obiektyw
  • GPS

Wady:

  • Cena

VicoVation Vico Marcus 4

VicoVation Vico Marcus 4

Ocena redakcji PCWorld.pl

VicoVation Vico Marcus 4 wyposażony jest w szerokokątny obiektyw (160 stopni), który rejestruje całą przestrzeń przed samochodem.

Tak szeroka perspektywa to spory atut, którego próżno szukać np. w kamerach DOD-a. Obiektyw ma przeciętną jasność (F2.0), ale dobrej jakości przetwornik obrazu i możliwość rejestrowania filmów w rozdzielczości 2560p z powodzeniem to rekompensują. Nagrywane materiały wideo są szczegółowe i ostre. W nocy nagrywane filmy wideo są również bardzo dobrej jakości, ale ustępują materiłowm wideo nagranym przez kamery DOD LS460W czy SP1.

Marcus 4 wyposażony jest w technologię Smart Parking Mode, która monitoruje obraz gdy samochód zostawimy na parkingu. Podczas tego trybu pracy filmy nagrywane są w pętli a kamera po wykryciu zdarzenia np. za pomocą czujnika wstrząsów zapisuje sekwencję wideo z 4 sekundowym wyprzedzeniem. Opcja nagrywania w trybie parkingowym automatycznie się włącza, gdy zostawimy samochód i wyłącza.

Pełna recenzja »

Zalety:

  • Jakość obrazu
  • Szerokokątny obiektyw
  • Wysoka rozdzielczość

NavRoad myCAM HD next

NavRoad myCAM HD next

Ocena redakcji PCWorld.pl

Navroad myCAM HD next przypomina wideorejestratory MIO, ma podobny kształt, ekran i układ przycisków.

Potrafi rejestrować filmy w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli z szybkością 30 kl./s. Zastosowany obiektyw ma przeciętne parametry (F2.0, kąt widzenia 140 stopni). Zarejestrowany obraz z jazdy samochodem w ciągu dnia jest dobrej jakości. W nocy Navroad myCAM HD next wyraźnie traci zasięg, a filmy są mało szczegółowe. Po wykryciu przez wbudowany czujnik przeciążeniowy kolizji, film wideo automatycznie jest przenoszony do bezpiecznego folderu i chroniony przed nadpisaniem. Z przodu obudowy zamontowano też przycisk do ręcznego zabezpieczenia wybranego przez nas nagrania.

Navroad myCAM HD next nie jest wstanie rywalizować z kamerami DOD, MIO, ale w korelacji ceny do możliwości to całkiem dobry zakup. Urządzenie jest proste w obsłudze i montażu. Zastosowany uchwyt dobrze trzyma się szyby i pozwala na szybkie zamontowanie kamery. Wbudowana funkcja detekcji ruchu i G-Sensor to dodatkowe zalety.

Pełna recenzja »

Zalety:

  • Cena
  • Rozdzielczość 1080p
  • G-Sensor

Wady:

  • Jakość nagrań w nocy

NavRoad myCAM HD PRO

NavRoad myCAM HD PRO

Ocena redakcji PCWorld.pl

Navroad myCAM HD PRO mile zaskakuje jakością rejestrowanych materiałów wideo, prostą obsługą i niewygórowaną ceną.

Sercem kamery jest procesor Ambarella A7LA30 a za rejestrowanie obrazu odpowiedzialna jest matryca Omnicore (4 MP) i dobrej jakości obiektyw szerokokątny (170 stopni). Wideorejestrator potrafi nagrywać filmy w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli z szybkością 30 kl./s i z szybkością 60 kl./s w rozdzielczości 1280 x 720 pikseli. Urządzenie zamkniętej jest w niewielkiej i starannie wykonanej obudowie z 2 calowym wyświetlaczem.

Navroad myCAM HD PRO sterujemy za pomocą dodatkowych przycisków. Interfejs programowy jest spolszczony i łatwy w obsłudze. Ma wszystkie niezbędne opcje włączenie z możliwością regulowania długości interwałów czasowych w jakich mają być zapisywane filmy (1, 3 , 20 minut), regulacją czułości G-Sensora, itp. Niestety kamera nie ma modułu GPS.

Jakość nagranych materiałów z jady przeprowadzonej w ciągu dnia jest bardzo dobra. Obraz jest płynny i szczegółowy. Kamera dobrze spisuje się też w trudniejszych warunkach oświetleniowych i w nocy.

Pełna recenzja »

Zalety:

  • Rozsądna cena
  • Szerokokątny obiektyw
  • Dobra jakość nagrań

Wady:

  • brak GPS

MIO MiVue 688

MIO MiVue 688

Ocena redakcji PCWorld.pl

MIO MiVue 688 to jeden z najlepszych wideorejestratorów samochodowych oferujący bardzo dobrą jakość nagrań dodatkowe funkcje zwiększające bezpieczeństwo jazdy.

Kamera jest starannie wykonana z dobrej jakości materiałów. Wyposażona jest w panoramiczny ekran o przekątne 2,7 cali. Po interfejsie programowym nawigujemy za pomocą przycisków umieszczonych z boku obudowy. Gniazdo zasilające umieszczone jest na górze obudowy a czytnik kart pamięci na spodzie.

MIO MiVue 688 ma bardzo dobrej jakości szklany obiektyw o przesłonie F1.8. Zastosowana matryca obrazu Sony Exmor należy do jednych z najlepszych i umożliwia nagrywanie filmów w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli z szybkością 30 kl./s. Jakość rejestrowanych filmów jest bardzo dobra, są one szczegółowe i ostre. Kamera bardzo dobrze te spisuje się przy niesprzyjających warunkach oświetleniowych i w nocy. Wbudowany moduł GPS nie sprawia najmniejszych kłopotów szybko nawiązuje połączenie z satelitami i zapisuje pozycję oraz prędkość samochodu.

MIO MiVue 688 ma też zawansowany G-sensor a w dłuższej trasie nieoceniony okazuje się system ostrzegania o zmianie pasa ruchu. Wideorejestrator ostrzega też o przekroczeniu prędkości i ma bazę fotoradarów, korzystanie z niej jest darmowe podobnie jak aktualizacja.

Pełna recenzja »

Zalety:

  • Jakość obrazu
  • Wykonanie
  • Baza fotoradarów
  • Asystent pasa ruchu

MIO MiVue 698 Dual

MIO  MiVue 698 Dual

Ocena redakcji PCWorld.pl

MIO MiVue 698 Dual to dwukamerowy wideorejestrator umożliwiający monitorowanie tego co się dzieje przed i za samochodem.

Kamera przednia wyposażona jest w przetwornik obrazu nagrywający filmy w maksymalnej rozdzielczości 2304 x 1296 pikseli z szybkością 30 kl./s. Tylna kamera rejestruje obraz z maksymalną rozdzielczością 1920 x 1080 pikseli (30 kl./s).

Wysoka rozdzielczość przedniej kamery i jasny obiektyw F1.8 sprawiają, że nagrywane filmy są bardzo dobrej jakości i niewiele można im zarzucić. W naszej ocenie trochę lepiej spisuje się jednak model MiVue 688, choć róznice są niewielkie. Obie kamery MIO dobrze radzą sobie zarówno w dzień jak i w nocy.

MiVue 698 Dual ma wbudowaną bazę fotoradarów, asystenta pasa ruchu i dobrej jakości odbiornik GPS. Za pomocą detektora ruchu w trybie parkingowym monitoruje to co się dzieje przed i za samochodem.

Pełna recenzja »

Zalety:

  • Dwie kamery
  • Jakość nagrań
  • Dodatkowe funkcje

Wady:

  • Cena

Prestigio Roadrunner 519i

Prestigio Roadrunner 519i

Ocena redakcji PCWorld.pl

Prestigio Roadrunner 519i wyróżnia się na tle tanich wideorejestratorów jakością wykonania i kompaktowymi rozmiarami.

Potrafi rejestrować filmy w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli z szybkością 30 kl./s. Automatycznie nagrywa obraz po wykryciu ruchu. Sprawdza się podczas pracy w ciągu dnia oferując dobrą jakość nagrań. W nocy zasięg kamery jest jednak dużo mniejszy a obraz przyciemniony i mało szczegółowy. Z pewnością daleko mu do jakości oferowanej przez wideorejestratory DOD, czy MIO, ale Prestigio jest też od nich tańszy. Małe rozmiary sprawiają, że nie będzie rzucał się w oczy jak go zostawimy w samochodzie.

Interfejs programowy urządzenia pozwala na zmianę podstawowych parametrów pracy kamery. Nawigujemy po nim za pomocą przycisków umieszonych obok ekranu. Podczas ustawienia pracy wideorejestratora nie znaleźliśmy opcji regulacji G-Sensora. Prestigio Roadrunner 519i nie ma też odbiornika GPS.

Pełna recenzja »

Zalety:

  • Niska cena
  • Niewielkie rozmiary

Wady:

  • Słaba jakość nagrań zarejestrowanych w nocy
  • Brak G-Sensora

Cowon AF2

Cowon AF2

Ocena redakcji PCWorld.pl

Cowon AF2 to starannie wykonana i oferująca dobrą jakość obrazu dwuobiektywowa kamera samochodowa.

W jej skład wchodzi przednia kamera, która potrafi nagrywać filmy w rozdzielczości 1080p i tylna kamera nagrywająca w rozdzielczości 1280 x 720 pikseli.

W obudowie przedniej kamery zamontowano 3,2 calowy dotykowy ekran, który dzięki technologii PIP potrafi wyświetlić obraz z przedniej i tylnej kamery. Podczas parkowania tyłem można powiększyć obraz z tylnej kamery a wideorejestrator wykorzystać jak kamerę cofania. Menu kamery jest rozbudowane i proste w obsłudze, ale nie pozwala na zmianę rozdzielczości filmów czy długości interwałów czasowych (nagrywane są w jednominutowych sekwencjach).

Jakość nagrań nie budzi żadnych zastrzeżeń, w trybie aktywności jednej kamery filmy nagrywane są z szybkością 30 kl./s. W trybie dwukanałowym z szybkością 23 kl./s. Zrejestrowane materiały wideo przez przednią kamerę są szczegółowe i ostre. Tylna kamera pracuje z niższą rozdzielczością, ale filmy są też dobrej jakości. Do Cowon AF2 można podłączyć zewnętrzny odbiornik GPS, ale to opcjonalne wyposażenie.

Pełna recenzja »

Zalety:

  • Jakość wykonania
  • Dodatkowa kamera
  • Ekran

Wady:

  • Uchwyt

CVR A7810

CVR A7810

Ocena redakcji PCWorld.pl

CVR – A7810 to starannie wykonany i oferujący dobrą jakość nagrań wideorejestrator samochodowy, który spełni oczekiwania nawet wymagających użytkowników.

Wykorzystuje dobrej jakości przetwornik obrazu OmniVision OV4689. Nagrywa filmy w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli z szybkością 60 kl/s, lub w rozdzielczości 2304 x 1296 pikseli z szybkością 30 kl./s.

Kamera wyposażona jest w 2,7 calowy ekran TFT LCD, złącza: USB 2.0, HDMI i akumulator o pojemności 130 mAh. Jest starannie wykonana i poręczna. Uchwyt nawet na wyboistych drogach dobrze trzyma urządzenie i ma szeroki zakres regulacji położenia kamery. Zarejestrowane przez CVR – A7810 filmy wyróżniają się szczegółowością, na poszczególnych klatkach można rozpoznać nawet numery rejestracyjne jadących przed nami samochodów. Dzięki technologii WDR wideorejestrator dobrze radzi sobie również w trudnych warunkach oświetleniowych. Nagrywanie automatycznie uruchamia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce samochodu.

Pełna recenzja »

Zalety:

  • Wysoka rozdzielczość
  • HDMI
  • WDR

Coraz więcej osób posiadających samochody kupuje wideorejestratory i taki trend z pewnością będzie się utrzymywał. Oszczędni inwestują w tanie kamery, a potem narzekają na jakość nagrań i małe możliwości urządzeń. Tego problemu nie mają użytkownicy droższych kamer samochodowych, które wyposażone są w jasne obiektywy, dobrej jakości przetworniki obrazu potrafiące rejestrować filmy z szybkością 30 kl./s w rozdzielczości 1080p. To właśnie takie kamery znajdziecie w naszym teście.

Materiał wideo to niepodważalny dowód

Korzystanie z wideorejestratorów chroni nas przed płaceniem za nie swoje winy. Nagrywany przez nie materiał wideo to często jedyny sposób na to żeby udowodnić naszą niewinność, lub zarejestrować nieprawidłowe zachowanie kierowcy jadącego przed nami.

Wideorejestratory to małe urządzenia bez wbudowanych dysków czy pamięci flash i do zapisywania filmów, wykorzystują zewnętrzne karty pamięci (najczęściej microSD). Niestety tylko nieliczne modele mają je na standardowym wyposażeniu. Trzeba ja dokupić.

Nowoczesne wideorejestratory potrafią nagrywać obraz z rozdzielczością 1080p i większą a to spore wyzwanie dla karty pamięci. Tanie i wolne karty pamięci mogą nie nadążać z zapisywaniem strumieniowym a to negatywnie wpłynie na jakość i ciągłość nagrywanych sekwencji wideo, dlatego nie warto oszczędzać. Wybierzcie dobrej jakości kartę Class10 (10 MB/s) o pojemności minimum 8 GB.

Oczywiście nawet najpojemniejsza karta kiedyś się zapełni, dlatego filmy rejestrowane przez wideorejestratory samochodowe nagrywane są w pętli w określonych przez użytkownika, lub ustawionych przez producenta interwałach czasowych. W praktyce po 15 minutowej jeździe samochodem, mamy na karcie pamięci np. pięć filmów po trzy minut każdy, które obejrzane po kolei pozwalają odtworzyć naszą jazdę. Po zapełnieniu karty starsze zapisy są automatycznie nadpisywane.

Uwaga stłuczka

Wideorejestratory wydzielają z dostępnej przestrzeni karty pamięci specjalną strefę dla filmów, które nie można nadpisać. To tam automatycznie poprzenoszone są pliki wideo z nagranymi stłuczkami czy innymi zdarzeniami drogowymi. Bodźcem do tego może być np. naciśnięcie przez użytkownika przycisku „alarmu”. Spora grypa kamer samochodowych ma też wbudowane czujniki przeciążeniowe (G – sensor), które potrafią wykryć uderzenie i zainicjować sekwencję zabezpieczenia materiału wideo przed nadpisaniem. Stojąc na parkingu wideorejestrator może też działać jak detektor ruchu, automatycznie uruchamiając nagrywanie gdy ktoś zbliży się do samochodu lub w niego uderzy.

Większość wideorejestratorów ma wbudowane ekrany, na których można przejrzeć nagrane materiały wideo czy zdjęcia. Niestety zastosowane wyświetlacze są dosyć małe i wygodniej jest to zrobić po przyjściu do domu. Wystarczy w tym celu podłączyć kamerę do komputera czy laptopa za pomocą dołączanego przewodu USB i przegrać filmy. Są jednak wyjątki jak np. wideorejestrator Cowona AF2, który nie ma wbudowanego gniazda USB. W takich sytuacjach chcąc odczytać zapisane filmy trzeba posiadać czytnik kart pamięci w komputerze.

Odtwarzanie czy obróbka filmów nie sprawia żadnych problemów bo wideorejestratory korzystają z popularnego kodeka H.264, który jest odtwarzaczy na praktycznie każdym komputerze czy smartfonie.

Wbudowany GPS

Coraz częściej na wyposażeniu wideorejestratora jest też odbiornik GPS, który zapisuje prędkość z jaką jedziemy i pozycję pojazdu. Nie jest to wypocznie niezbędne, ale przydatne.

Zapisane przez moduł GPS dane o szybkości jazdy mogą świadczyć o naszej niewinności, ale nie oczekujmy zbyt wiele. Do pomiaru szybkości dedykowane są urządzenia z homologacją i tylko ich zapisy będą niepodważalnym dowodem w sprawie. Moduł GPS może za to przydać się do ostrzegania kierowcy o przekroczeniu dozwolonej szybkości.

Najlepiej pod tym względem spisują się wideorejestratory samochodowe z wbudowaną bazą fotoradarów, które w połączeniu z odbiornikiem GPS, ostrzegają kierowcę o zbliżaniu się do punktu kontroli prędkości. Wybierając tego typu rejestrator sprawdźcie tylko czy korzystanie z bazy fotoradarów nie jest ograniczone czasowo i nie wymaga dodatkowych opłat za jej aktualizowanie. Dobrze też gdy mamy możliwość uzupełnianie bazy fotoradarów o własne punkty jak ma to miejsce w wideorejestratorach MIO.

Zbędne i niezbędne dodatki

Nowym trendem, który zaobserwowaliśmy to dodawanie do kamer samochodowych modułów Wi-Fi. Dzięki nim można podłączyć wideorejestrator z np. smartfonem i poprzez specjalną aplikację przesyłać filmy na np. portale społecznościowe. Mio stworzył nawet specjalną platformę MiVue Share do dzielenia się filmami. Moduły Wi-Fi w kamerach samochodowych to jednak ciekawostka i to dla większość osób zbędna.

Bardziej przyda się za to np. asystent pasa ruchu, który ostrzega kierowcę przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu. To rozwiązanie faktycznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy i co najistotniejsze nie wymaga montowania instalowania w wideorejestratorze dodatkowych modułów. Do śledzenia pasa ruchy wystarczy kamera i odpowiednie oprogramowanie.

Jakość wideo

Producenci wideorejestratorów montują w obudowach wideorejestratorów dodatkowe diody LED lub promienniki podczerwieni, które doświetlają obraz przed kamerą w nocy. W praktyce skuteczność takiego rozwiązania jest niewielka.

Droższe kamery mają na tyle jasne obiektywy, że dobrze radzą sobie nie tylko w dzień, ale też w nocy czy trudnych warunkach oświetleniowych. Najczęściej wyposażone są też w lepszej jakości sensory obrazu, które pozwalają rejestrować obraz w rzeczywistej a nie interpolowanej rozdzielczości 1080p a nawet wyższej. Do takich wideorejestratorów zaliczyć należy chociażby uczestniczące w testach konstrukcje MIO, DOD, VicoVation czy CVR – A7810.

Z tańszych modeli polecamy Navroda myCAM HD PRO. Warto też zwrócić uwagę na coraz popularniejsze wideorejestratory dwukamerowe, które pozwalają na monitorowanie tego co się dzieje przed i za naszym samochodem.


Zobacz również
Słuchawki do biegania - jak wybrać sportowe słuchawki?
Co to jest ransomware? Jak chronić PC przed Petya?