Blaupunkt TravelPilot 700

Zalety:

  • Funkcje multimedialne
  • Dobra mapa w zestawie
  • Bardzo dobra jakość wykonania
  • Wbudowany tuner TV
  • Wbudowana kamera
  • Odbiornik TCM

Wady:

  • Bardzo wysoka cena

Zestaw nawigacji Blaupunkt TravelPilot 700 wyposażono w 4,3-calowy ekran LCD. Urządzenie kryje w sobie kilka unikatowych funkcji – ma wbudowaną kamerę, która pozwala na nakładanie na obraz ulicy oznaczeń nawigacyjnych, ciekawostką jest także wbudowany tuner telewizyjny i kontroler sieci WiFi.

Nawigację wyposażono w ekran o typowej przekątnej 4,3 cala. Pozwala on na komfortowe korzystanie z wszelkich funkcji. Ekran cechuje dobra jakość obrazu – nie mamy zastrzeżeń do ostrości, kontrastu, odwzorowania barw oraz jasności. Czułość i precyzja sterowania funkcjami na ekranie dotykowym także dają powody do zadowolenia. Na przednim panelu urządzenia umieszczono także tradycyjne przyciski do regulacji głośności.

Blaupunkt na tle konkurentów prezentuje funkcjonalność daleką od przeciętnej. Oprócz podstawowych zadań związanych z nawigowaniem GPS, działa także jako centrum multimedialne: pozwala na odtwarzanie filmów, muzyki i przeglądanie zdjęć. Znalazło się w nim także kilka gier. Wśród zainstalowanych aplikacji były m.in. kalkulator, tłumacz, książka kontaktów. Do kontaktu z urządzeniami zewnętrznymi służy m.in. łącze Bluetooth. Można przez nie pobierać np. kontakty z książki telefonicznej. Oprócz sterowania poprzez ekran dotykowy możliwe jest wydawanie poleceń głosowych. Blaupunkt TravelPilot 700 posiada wbudowany tuner telewizyjny. Odbiór sygnału telewizyjnego ułatwia wysuwana antenka. W urządzenie wbudowano także odbiornik TMC.

Najbardziej charakterystyczną cechą urządzenia jest wbudowana kamera wideo. Z jej obecnością wiążą się dwie rewolucyjne funkcje. Podczas gdy tradycyjne GPSy pokazują naszą pozycję i nanoszą strzałki kierunku jazdy na animowanej mapie, Blaupunkt może nanosić je na obraz z kamery. W efekcie widzimy to co dzieje się przed samochodem i nałożone na ten widok strzałki informujące o tym jak powinniśmy jechać. W praktyce takie nawigowanie wymaga przyzwyczajenia i wcale nie jest bardziej precyzyjne niż tradycyjny sposób przekazywania informacji (także dostępny po wyłączeniu kamery). Zaletą jest mniejsze odwracanie uwagi kierowcy od sytuacji na drodze. Blaupunkt dzięki kamerze może też rozpoznawać znaki ograniczenia prędkości. Przynajmniej w teorii, gdyż w praktyce funkcja ta działała gorzej. Winę za to w dużej mierze ponosi fatalna jakość i złe ustawienie znaków na krajowych drogach.

Zainstalowana w urządzeniu mapa to TeleAtlas 2008 v2. Zawierał mapy 41 krajów Europy. Trasy wytyczane były dość precyzyjnie, szybkość działania bardzo dobra. Liczba zawartych danych także była zadowalająca.

Sygnał z satelitów Blaupunkt odnajdywał bardzo szybko. Gubienie sygnału następowało sporadycznie i jedynie w najtrudniejszych warunkach.

Blaupunkt TravelPilot700 to najbardziej rozbudowany GPS w naszym teście. Niestety w parze z jego zaawansowaniem idzie także cena urządzenia, którą producent ustalił na bardzo wysokim poziomie.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier