Blow 500 Traffic

Zalety:

  • Wysoka rozdzielczość ekranu
  • Modem 3G
  • Świetna mapa
  • Odbiornik GPS

Wady:

  • Wysoka cena

Blow 500 Traffic to nowoczesna nawigacja z funkcjonalną mapą AutoMapa i modemem 3G. Sprawdzamy jak zachowuje się na drogach i czy w krytycznych sytuacjach potrafi zastąpić nam telefon.

Obudowa

Blow 500 Traffic to starannie wykonany GPS, który ładnie prezentuje się w samochodzie. Co istotne, cienka na 13 mm obudowa okazuje się sztywniejsza od tanich chińskich odpowiedników. To lekka i mocna konstrukcja, która powinna dobrze chronić delikatną elektronikę znajdującą się w jej wnętrzu.

Test GPS-a Blow 500 Sirocco

Gniazda

Na górze obudowy znajduje się przycisk uruchamiający GPS-a. Nawigacja wyposażona jest w małe gniazdo USB, czytnik kart pamięci MicroSD, wyjście słuchawkowe i gniazdo na kartę SIM. Gniazda umieszczono z lewej strony obudowy, to praktyczne rozwiązanie, bo kierowca ma do nich wygodny dostęp. Fajnym pomysłem jest też umieszczona z lewej strony obudowy dioda sygnalizującej stan pracy akumulatora.

Test GPS-a Becker Ready 50

Ekran

Blow 500 Traffic to średniej wielkości GPS z 5 calowym ekranem, który pracuje w naturalnej rozdzielczości 800x480 pikseli. Wyższa od standardowej (480x272 pikseli) rozdzielczość ekranu znacznie poprawia czytelność wyświetlanych map. Kąty widzenia ekranu, jak i jego jasność są nieco lepsze niż w tanich nawigacjach, jednak i tak nie odstają od przeciętnej.

GPS - ranking najlepszych nawigacji samochodowych

Wygoda pracy

Blow 500 Traffic wykorzystuje procesor SiRF Atlas V, AT550 ARM 1136JF o taktowaniu 600MHz i 128 wbudowanej pamięci RAM. System operacyjny to Windows CE 6.0, który jest dosyć zasobożerny, dochodzi do tego jeszcze wysoka rozdzielczość ekranu, więc procesor ma co robić. Blow 500 Traffic nie jest demonem szybkości, ale działa całkiem sprawienie. Wyższa rozdzielczość ekranu rekompensuje nieco wolniejsze działanie GPS-a.

Oporowy system pozycjonowania dotyku działa dosyć precyzyjnie. Nawigacją możemy wygodnie sterować bez konieczności używania rysika.

Test GPS-a NavRoad Leeo

Odbiornik GPS

Blow 500 Traffic wykorzystuje odbiornik GPS SiRF SE4150L. Dzięki niemu nawigacja potrafi bardzo szybko nawiązać połączenie z satelitami. Podczas kilkudniowego używania GPS-a nie zauważyliśmy żadnych problemów z pracą odbiornika. Blow 500 Traffic pracuje stabilnie i pewnie trzyma sygnał, jedynie w tunelach traci połączenie.

Blow 500 Traffic

Blow 500 Traffic

Modem 3G

Blow 500 Traffic dostaliśmy do testów a mapą AutoMapa 6.8, która obejmowała swoim zasięgiem Polskę i Europę. To świetna mapa, której trudno wytknąć jakieś poważniejsze wady. Co istotne dzięki zaimplementowanej funkcji AutoMapa Traffic, Live Drive i wbudowanemu w modemowi 3G, GPS potrafi skutecznie ominąć utrudnienia na drodze. Możemy też odbierać telefony, dzwonić czy wysyłać SMS-y. Ta ostatnia czynność wymaga od nas sporo cierpliwości, bo pisanie na wirtualnej klawiaturze jest mało wygodne. Najlepiej do tego jest wykorzystać dołączany rysik. W razie potrzeby możemy też skorzystać z prostej przeglądarki internetowej.

Blow 500 Traffic

Blow 500 Traffic

Wnioski

Blow 500 Traffic nie należy do tanich GPS-ów, ale za jakość i możliwości zawsze będziemy musieli więcej zapłacić. Wbudowany modem 3G, ekran o ponadprzeciętnej rozdzielczości, świetna mapa i odbiornik GPS sprawiają, że nie są to źle wydane pieniądze. Świadczy o tym chociażby fakt, że nawigacja ta znalazła się w pierwszej 10 najlepszych GPS, spośród kilkudziesięciu modeli, jakie mieliśmy okazję przetestować.

Zobacz inne testy GPS-ów


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier