Blow GPS50Rbt AutoMapa Europa

Zalety:

  • Praktyczny, pięciocalowy ekran
  • Bardzo dobre mapy
  • Mnóstwo dodatkowych funkcji
  • Dobrze trzyma sygnał GPS

Wady:

  • Umieszczenie gniazd po lewej stronie i pod zaślepką
  • Przeciętny uchwyt do mocowania na szybie

5-calowy ekran LCD, AutoMapa w wersji 5.5.2 oraz możliwość dostępu do Internetu dzięki wbudowanemu kontrolerowi Bluetooth. Oto krótka charakterystyka udanego GPS-a marki Blow.

Pięciocalowy ekran urządzenia daje bardzo duży komfort użytkowania, znacznie wyższy niż ekrany 4,3 cala. Jasność ekranu, kontrast, oddanie kolorów są dobre. Podobnie z jego czułością i precyzją sterowania. Korzystanie z klawiatury ekranowej także jest w tym przypadku łatwe.

Jakość wykonania z pewnością stoi na wysokim poziomie: użyte materiały są trwałe, odporne na uszkodzenia, elementy spasowano dokładnie. Niestety, także i w tym przypadku zdecydowano się na kiepski pomysł z umieszczeniem gniazd (USB, kart pamięci, słuchawkowego, wejścia AV do podłączenia kamery cofania lub odtwarzacza), pod zaślepką z lewej strony obudowy. Takie rozwiązanie gwarantuje utrudniony dostęp do gniazd i plątaninę kabli na desce rozdzielczej samochodu.

O zainstalowanej w urządzeni AutoMapie pisaliśmy już wielokrotnie. Dobry interfejs użytkownika, łatwe wprowadzanie danych i planowanie tras, przejrzysty sposób prezentacji danych i możliwość dość dużego dostosowania do gustu użytkownika. Pokrycie terenu Polski jest właściwie pełne, liczba dróg i miejscowości i adresów bardzo duża. Wybierane trasy mają dobry przebieg podobnie jak ich dostosowanie do przepisów ruchu. Oprócz terenu Polski mapa zawiera także plany wielu krajów Europy. Ich dokładne pokrycie możecie znaleźć na stronie producenta mapy.

Uchwyt do mocowania na szybie zapewnie niezły zakres ustawień i nie drży podczas jazdy, ale jego montaż jest trudny. Jeszcze trudniejsze jest umieszczenie w nim nawigacji. To zdecydowanie największa wada BLOWa GPS50Rbt.

Urządzenie pracuje pod kontrolą systemu Windows CE 5.0. Wyposażono je w odbiornik GPS SiRF STAR III i procesor Centrality Atlas ARM926T-AT4X0A o częstotliwości pracy 400 MHz. Urządzenie pozwala na odtwarzanie filmów, muzyki i plików graficznych. Dzięki łączu Bluetooth możliwe jest połączenie z telefonem komórkowym i użycie nawigacji jako zestawu głośnomówiącego i połączenia z Internetem. Działanie zestawu głośnomówiącego jest dobre.

Blow GPS50Rbt został także wyposażony w nadajnik FM. Może więc połączyć się z samochodowym zestawem audio i za jego pomocą przekazywać komunikaty i odtwarzać muzykę.

Niestety, także i ten model dość długo odszukuje sygnał GPS, ale po jego odnalezieniu nie ma najmniejszych problemów z gubieniem sygnału czy też pozycjonowaniem. Chwila cierpliwości na stracie jest więc z nawiązką wynagradzana podczas jazdy.

Blow GPS50Rbt jest o około 100 zł tańszy od modelu GPS50iBT. Nie oferuje tak wielu funkcji jak droższy model, wyposażono go także w prostszy procesor ale wcale nie wypadł gorzej. Bardzo dobra jakość wykonania i sporo dodatkowych funkcji są jego dużymi zaletami. Lepiej niż w droższy modelu działa także zestaw głośnomówiący, a podczas jazdy przy bardzo mocnym słońcu, obraz na ekranie jest wyraźniejszy. Niestety, urządzenie posiada też wady – nieprzemyślany uchwyt i źle umieszczone gniazda. Niemniej, jeśli komuś to nie przeszkadza, na pewno będzie zadowolony z jego zakupu.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier