Cruser Alpha 50 + AutoMapa Polska

Zalety:

  • Bardzo szybko odnajduje sygnał GPS
  • Rewelacyjnie utrzymuje sygnał GPS
  • Praktyczny 5-calowy ekran
  • Dobre wykonanie
  • Funkcje multimedialne

Wady:

  • Brak łącza Bluetooth
  • Wysoka cena

Cruser Alpha 50 teoretycznie nie ma cech uzasadniających jego dość wysoką cenę. Takie wrażenie można odnieść po przejrzeniu specyfikacji urządzenia. Jednakże krótki kontakt z nim wystarczy, by uznać, że to jeden z lepszych GPS-ów na rynku.

W urządzeniu wykorzystano ekran o bardzo praktycznej 5-calowej przekątnej i znacznie większej niż u konkurencji rozdzielczości – 800x480 punktów. Efektem jest rewelacyjna ostrość obrazu, ale w wypadku współpracy z AutoMapą także niewielkie rozmiary części czcionek. Jasność wyświetlacza jest dobra, podobnie jak kontrast i wygoda korzystania z klawiatury ekranowej oraz funkcji menu. Bardzo ładnie prezentują się kolory, wysoko należy ocenić także czułość ekranu.

Również jakość wykonania stoi na wysokim poziomie. Użyto błyszczącego plastiku, ale jest on odporny na zarysowania. Uchwyt do mocowania na szybie ma przeciętną długość i zakres regulacji, łatwo montuje się go na szybie, choć sposób umieszczania w nim urządzenia jest nieco kłopotliwy. Na obudowie są tylko: u góry przycisk do włączenia urządzenia, a od dołu gniazdo słuchawkowe i kart Micro SD.

Sercem urządzenia jest procesor Samsung S3C2416 400 MHz. Wyposażono je także w 64 MB pamięci RAM i 128 MB ROM. Można odtwarzać filmy, muzykę i przeglądać zdjęcia. Jest też czytnik e-booków. Wbudowany transmiter FM pozwala na połączenie z zestawem audio w samochodzie. Trzeba wspomnieć o wadzie Crusera A50 – braku łącza Bluetooth. Nawigacja pracuje pod kontrolą systemu Microsoft Windows CE 5.0. Od zimnego startu do wyświetlenia menu mija 13 sekund. Wszystkie komunikaty przekazywane są bardzo wyraźnie przez wbudowany z tyłu głośnik.

Testowany przez nas model wyposażono w mapę AutoMapa Polska w wersji 5.5.2, bardzo dobrze spisującą się w podróży. Wyznaczane trasy są niedługie i dobrze dostosowane do przepisów ruchu. Baza adresów i punktów POI jest ogromna. Sposób prezentacji mapy można dostosować do wymagań, co pozwala uniknąć nadmiaru informacji. Menu jest łatwe w użyciu, podobnie jak sposób planowania tras.

Na duże uznanie zasługuje sposób łączenia i utrzymywania sygnału GPS. Crusera Alpha 50 wyposażono w 48-kanałowy odbiornik GPS M-Star. Odnalezienie sygnału i aktualnej pozycji na mapie zajęło mu 5 sekund - to rewelacyjnie krótki czas. Jednakże jeszcze większy podziw budzi utrzymywanie sygnału. Podczas jazdy w normalnych warunkach nie sposób go zgubić bez względu na to, co znajduje się przy drodze. Zazwyczaj piszemy, że sygnał zanika w trudnych warunkach, np. tunelach czy pod estakadami. W tym wypadku w tunelu wzdłuż Wisły faktycznie zanikł, ale w pozostałych miejscach testowych, nawet w wielu zamkniętych pomieszczeniach - nie. Pod tym względem nawigacja będzie trudna do pokonania.

Cruser Alpha 50 z AutoMapą Polska sprawdził się znakomicie w podstawowej roli. Dysponuje on także szeregiem dodatkowych funkcji, a jedyną większą wadą urządzenia jest brak łącza Bluetooth.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier