Cruser Omega B70 Live Drive

Zalety:

  • Duża przekątna i rozdzielczość ekranu
  • Szybkie odnajdowanie i pewnie trzymanie sygnału
  • AM Traffic na bieżąco
  • Dobra mapa Polski

Wady:

  • Wysoka cena

Cruser Omega B70 już raz gościł w naszej redakcji, dlatego większa część opisu może być Wam znana. Mimo braku zmiany oznaczenia dodano mu jednak jedną bardzo istotną cechę, która sprawa, że w wielu sytuacjach B70 będzie zachowywał się całkowicie odmiennie od wcześniejszej wersji.

Zacznijmy od tego co już było. Siedmiocalowy ekran urządzenia daje ogromny komfort używania urządzenia. Mapa jest doskonale widoczna w każdym szczególe, przyciski menu ekranowego i klawiatury ogromne niemal jak w małym komputerze. Rozdzielczość ekranu Crusera to 800 x 480 punktów, dzięki czemu wyświetlany obraz charakteryzuje się bardzo dobrą ostrością. Kontrast i kolory także spełniają oczekiwania. Nieco zbyt mała jest za to jasność ekranu, ale wadę tą niweluje jego duża przekątna. Nic zarzucić nie da się za to jego czułości. Cruser dysponuje kilkoma funkcjami dodatkowymi. Dzięki niemu można oglądać filmy i przeglądać zdjęcia i książki elektroniczne. W tym przypadku duży ekran jest ogromną zaletą. Odsłuchiwanie plików muzycznych także jest możliwe, ale tutaj już ekran nie ma znaczenia. Wbudowane łącze bluetooth i mikrofon pozwalają na połączenie z telefonem komórkowym i używanie nawigacji jak zestawu głośnomówiącego. Transmiter FM daje możliwość odtwarzania dźwięków poprzez samochodowy zestaw audio. Cruser Omega B70 został wykonany z dobrej jakości materiałów, odpornych na uszkodzenia, choć mniejsze modele tej marki wypadały nieco lepiej w tej kategorii. U góry obudowy umieszczono przyciski do włączania\wybudzania i wywoływania menu podczas działania mapy. Z prawej strony znalazły się gniazda zasilania, USB, kart pamięci SD/SDHC (do 8 GB), słuchawkowe i AV-in. Podczas jazdy z urządzeniem zamonitowany na uchwycie dostęp do niech jest jednak bardzo trudny. Z lewej strony umieszczono tylko przycisk do resetowania. Niestety wymiary urządzanie (190 x 120 x 22 mm), sprawiają, że przenieść je można wyłącznie w torbie, nie ma mowy o zmieszczeniu go do kieszeni. Uchwyt do mocowania na szybie ma duży zakres regulacji i długość, jest wykonany solidnie i bardzo łatwy w montażu. Duża masa nawigacji (397 g) sprawia jednak, że podczas jazdy wpada ona w niewielkie drżenie, nawet na stosunkowo dobrych drogach. Nawigacja działa pod kontrolą systemu operacyjnego Microsoft Windows CE 5.0. Wyposażono je w procesor Samsung o częstotliwości pracy 400 MHz. Wbudowano też 2048 MB pamięci ROM i 128 MB pamięci RAM. Cruser B70 korzysta z odbiornika 20-kanałowego GPS SiRF STAR III. Sprawdza się on znakomicie szybko odnajdując sygnał i bardzo dobrze utrzymując go podczas jazdy. Sama jazda z Cruserem może być bardzo przyjemna pod warunkiem jednak, że dysponujemy odpowiednim samochodem. Umieszczanie go w niewielkim kompakcie czy też samochodzie z nisko umieszczonymi siedzeniami to nieporozumienie. Nawigacja jest ogromna i zasłoni bardzo dużą część szyby co może być niebezpieczne. Wielkość staje się za to zaletą jeśli jedziemy samochodem ciężarowym czy choćby dużym SUV-em lub VAN-em – wówczas dzięki dużemu ekranowi i długiemu uchwytowi Cruser zaczyna ujawniać swoje zalety. Tym co sprawia, że nawigacja zyskuje nowy wymiar jest wbudowane gniazdo do karty SIM. Dzięki takiej karcie uzyskujemy dostęp do wszystkich funkcji AM Traffic. Najnowsza wersja AutoMapy może czerpać dane do wytyczania tras nie tylko z bazy udostępnianej przez użytkowników podczas połączenia przez komputer z Internetem, ale właśnie dzięki karcie SIM również na bieżąco podczas jazdy. Trzeba przyznać, że w miarę zwiększania się społeczności AM Traffic system działa coraz skuteczniej a dołożenie możliwości pobierania informacji na bieżąco bardzo usprawniło podróże po naszych drogach. Cruser Omega B70 Live Drive z AutoMapą Polski to sprawnie działający GPS. Może on być bardzo dobrym pomocnikiem podróży pod warunkiem jednak , że umieścimy go w odpowiednio dużym samochodzie. Karta SIM i dostęp na bieżąco do bazy AM Traffic sprawiły, że daje się uniknąć wielu przykrych drogowych pułapek.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier