GPS43Vbt III + AutoMapa Europa

Zalety:

  • Funkcje multimedialne
  • Dobra mapa w zestawie
  • Nieźle trzyma sygnał GPS
  • Rozbudowane funkcje współpracy z telefonem komórkowym

Wady:

  • Koszmarne diody w obudowie
  • Nie każdemu przypadnie do gustu wygląd urządzenia
  • Ekran o przekątnej 4,3 cala

Przed rokiem testowaliśmy już GPS o identycznej nazwie, ale nieco różniący się od opisywanego tutaj. Blow GPS43Vbt seria III to nadal bardzo udana i sprawnie działająca nawigacja w dodatku wyposażona w najnowszą wersję map AutoMapa Europa.

Solidna obudowa jest dobrze wykonana, a zastosowane materiały odporne na uszkodzenia - niestety jej grubość może wydać się nieco za duża. Mimo tego, a może właśnie dzięki temu Blow wygląda niezwykle solidnie. U góry obudowy umieszczono przycisk do włączenia/wybudzenia, z prawej strony gniazdo kart SD, natomiast z lewej gniazdo słuchawkowe i USB. Niestety rozmieszczenie tego ostatniego jest niewygodne gdyż podłączony kabel zasilania plącze się na desce rozdzielczej.

Uchwyt do mocowania na szybie jest długi i zapewnia dobry zakres regulacji, ale jego montaż wymaga chwili uwagi. Podczas jazdy uchwyt trzyma pewnie i nie wpada w drżenie.

Dziś ekran o przekątnej 4,3 cala nie budzi entuzjazmu, ale ten zastosowany w opisywanej nawigacji cechuje się jasnym obrazem o dobrej jakości i wysoką czułością co sprawia, że sterowanie funkcjami jest łatwe nawet podczas jazdy.

Urządzenie działa na systemie operacyjnym Microsoft Windows CE 5.0. Zastosowany procesor to Centrality ARM 926T-AT4X0A o częstotliwości pracy 400 MHz. Wbudowano 64 MB pamięci RAM i 2048 MB pamięci ROM. Blow pozwala na odtwarzanie filmów, muzyki, przeglądania zdjęć i książek elektronicznych. Wbudowany nadajnik FM pozwala na transmisję dźwięków poprzez samochodowy zestaw audio.

Czuły mikrofon i łącze Bluetooth pozwalają na wykorzystanie nawigacji jako zestawu głośnomówiącego. Funkcje współpracy z telefonem są rozbudowane, obejmują nawet pobieranie książki adresów. Możliwe jest także przeglądanie stron internetowych.

AutoMapa Europa z AutoMapą Polski w wersji 6.2.0 dobrze sprawdza się podczas jazdy w naszym kraju. Duża liczba adresów, punktów POI, pełne pokrycie sieci dróg to ogromne zalety. Kolejne to łatwy w obsłudze interfejs i baza fotoradarów. Wyznaczanie optymalnej trasy ułatwia system AutoMapa Traffic. Na drogach Europy także da się jeździć chociaż w tym wypadku mapa ustępuje najlepszym konkurentom.

Utrzymanie sygnału GPS podczas jazdy nie daje powodów do narzekań nawet w trudniejszych warunkach. Blow nie gubił się podczas jazdy węższymi ulicami i drogami otoczonymi drzewami.

Niestety po zapadnięcia ciemności jazda z Blowem okazuje się utrapieniem za sprawą dwóch umieszczonych z lewej strony obudowy diod: czerwonej i niebieskiej. Ich światło jest tak intensywne, że zwyczajnie oślepia kierowcę - w momencie w którym niebieska dioda zaczyna migać, dodatkowo odwraca uwagę od drogi. I choć brzmi to może nieco przesadnie – jest to ogromna wada mogąca narazić na niebezpieczeństwo podróżujących samochodem.

Blow GPS43Vbt III działa sprawnie, dobrze utrzymuje sygnał GPS, posiada sporo dodatkowych funkcji i dobre mapy. Nieco za mały ekran także nie każdemu musi przeszkadzać. Podczas gdy testowany przed rokiem model o tym samym oznaczeniu z mapami AutoMapa Europa kosztował niemal 1000 zł, dziś Blow GPS43Vbt z mapami krajów naszego kontynentu kosztuje znacznie mniej, bo około 680 zł. Gdyby nie koszmarne diody, byłby to produkt godny polecenia.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier