Garmin nuvi 3490 LMT

Zalety:

  • Dozywotnia aktualizacja mapy
  • system omijania korków
  • Świetna mapa

Wady:

  • Wysoka cena

Garmin nuLink! 2390 LMT to jeden z najdroższych GPs jakie mieliśmy okazję testować. Wysoka w tym wypadku cena jest jak najbardziej uzasadniona, bo to specjalna wersja GPS-a z dożywotnią aktualizacją map i abonamentem na TMC. Płacisz dużo, ale tylko raz, co w ostatecznym rozrachunku może okazać się opłacalne.

Obudowa

Garmin nuLink! 2390 LMT to jedno z lepiej wykonanych urządzeń zarówno pod względem użytych materiałów, jak i estetyki. Urządzenie ma niewielką masę więc uchwyt też nie musi być masywny. Mocowanie Garmina jest wygodne, wytrzymałe i stabilne. Zasilanie podpina się do uchwytu więc w razie potrzeby nie ma konieczności odpinania kabli, wystarczy zdjąć nawigację. Zatrzask funkcjonuje prawidłowo i nie trzeba używać dużej siły by zapiąć go na ekranie. Rozwiązanie konstrukcyjne mocowania zatrzasku do uchwytu wykorzystujące kulę, także spisuje się doskonale.

Użytkowanie

Garmin nuLink! 2390 LMT wręcz zachwyca ekranem. Doskonałe kolory, kontrast, rewelacyjna jasność, a do tego bardzo dobra reakcja na sterowanie. Urządzenie jest zawsze czułe i precyzyjne, błyskawicznie i bezbłędnie reaguje na wszystkie wydawane komendy, jest czytelne nawet przy bezpośrednim oświetleniu słonecznym. Szkoda, że wyświetlacz ma jedynie 4.3 cala przekątnej. Wszystkie elementy interfejsu są czytelne i dopracowane. W parze z rewelacyjnym wyświetlaniem idzie bardzo dobra oprawa graficzna map, doskonałe wizualizacje tras, wielopasmowych dróg czy skrzyżowań, świetnie dobrana kolorystyka. Pod tym względem jest to dobra alterntywa dla nawigacji TomTom Go Live 1005.

Mapa

Garmin nuLink! 2390 LMT wyposażony jest w mapę City Navigator obejmującą swoim zasięgiem 44 krajów Europy. Mapa jest przejrzysta i bardzo intuicyjna. Zawiera mnóstwo adresów i punktów POI, użyteczne funkcje nawigacyjne jak asystent pasa ruchu czy bazę fotoradarów. Trasy wytyczane są w oparciu o algorytmy map, informacje od użytkowników i dane pobierane z odbiornika TMC. W Polsce TMC dopiero się rozwija, także nie zawsze zostaniemy odpowiednio wcześnie poinformowani o utrudnieniach. Działa on bezproblemowo na głównych drogach, gorzej jest z mniej uczęszczanymi drogami.

Zauważyliśmy natomiast, że zbyt mało jest za to szczegółów opisujących przejeżdżane terenyj. Ograniczenia prędkości wyświetlane przez nawigację z reguły nie zgadzają się z tymi w rzeczywistości ale to wada większości nawigacji. Na szczęście Garmin podaje zwykle niższe dopuszczalne limity. Na mapach nie ma też mniejszych dróg. Zastanawia algorytm aktualizacji map stosowany przez producenta. Na mapie pojawia się na przykład nowy obiekt drogowy w postaci ronda ale nie ma już odchodzącej od niego drogi, która została wybudowana wraz z nim. Inną przypadłością Garmina jest preferowanie tras przez centra miast mimo, że objazd dookoła jest szybszy i efektywniejszy. Można się także spotkać z trasą korzystającą z praktycznie nieprzejezdnej drogi polnej albo omijającą nieistniejący w rzeczywistości korek. Drobne zarzuty można mieć także do gramatyki wypowiadanych komunikatów.

Wnioski

Garmin nuLink! 2390 LMT oferuje dożywotnią aktualizację map Nawigacja nie jest idealna, zdarzają się jej drobne wpadki, ale który z GPS jest ich pozbawiony? Według nas to świetny wybór dla osób, które często jeżdżą po Europie i Polsce. Warto ją kupić. Bezpośrednik konkurentem dla niej jest nawigacja Becker Active 50

Zobacz inne testy GPS-ów


Zobacz również
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier
Tanie i dobre okulary VR - Modecom Volcano Blaze