MIO Moov S568 Europe Plus

Zalety:

  • Dobrze trzyma sygnał GPS
  • Dużo funkcji nawigacji
  • Niezłe mapy
  • Możliwość planowania tras na komputerze
  • Ultra krótki czas odnajdowania sygnału GPS

Wady:

  • Niezwykle ślamazarne działanie systemu
  • Tragiczne działanie przycisku dotykowego
  • Fatalna precyzja działania klawiatury ekranowej
  • Niewiele funkcji dodatkowych
  • Nienajlepsze materiały z których wykonano urządzenie
  • Krótki uchwyt do mocowania na szybie
  • Ab

Mało który GPS wywołuje równie mieszane uczucia co Mio Moov 568 Europe Plus. Producent zachwala go jako wyrafinowana, eleganckie urządzenie w cienkiej obudowie. Mieliśmy okazję się przekonać, że w praktyce jego działanie w jednej chwili zachwyca by już w następnej doprowadzić użytkownika do białej gorączki.

Obudowa urządzenia jest stosunkowo niewielka i cienka – ma niecałe 1,5 centymetra grubości. Z pewnością ułatwi to przenoszenie nawigacji, nawet w kieszeni. Całość wykonano estetycznie i dość dobrze, ale urządzenie nie zachwyca elegancją, ani jakością użytych materiałów.

Ekran o przekątnej 4,7 cala wyświetla obraz o dobrej jakości i jednocześnie słabo odbija światło, co powinno przynieść korzyści w bardzo jasne dni. Precyzja sterowania za pomocą menu ekranowego i klawiatury ekranowej jest fatalna, ale może to wynikać z opisanej poniżej szybkości działania. Krytykowany przycisk do wycofywania z funkcji menu w S568 zastąpiono przyciskiem dotykowym, którego działanie jest tak złe, że gorsze byłoby tylko wówczas gdyby nie działał w ogóle. U góry obudowy znalazł się przesuwany włącznik (tutaj można też zresetować urządzenie), a u dołu gniazdo USB i kart microSD.

Uchwyt do mocowania urządzenia na szybie samochodu także nie daje się jednoznacznie ocenić: z jednej strony jego montaż jest niezwykle łatwy, zakres regulacji znośny i trzyma bardzo pewnie. Z drugiej strony unieruchomienie wymaga odrobiny wprawy, a długość uchwytu jest po prostu niewystarczająca (nie dotyczy użytkowników Fiatów 125p i 126 p).

MIO S568 pozwala na odsłuchiwanie muzyki i przeglądanie zdjęć. Wyposażono go w nadajnik FM dzięki któremu możliwa jest transmisja dźwięku przez samochodowy zestaw audio. Łącze Bluetooth i wbudowany mikrofon pozwalają na używanie urządzenia jako zestawu głośnomówiącego.

W urządzeniu zastosowano procesor Samsung 2450 o częstotliwości pracy 400 MHz. Wyposażono je w 2048 MB wbudowanej pamięci ROM i 128 MB pamięci RAM.

Użyte oprogramowanie posiada wiele możliwości. Dzięki niemu mamy do dyspozycji przewodnik turystyczny, możliwość planowania podróży na komputerze, czy ułatwiającą orientację funkcję Eksploruj. Urządzenie bardzo źle radzi sobie z obsługą oprogramowania – tak ślamazarnie działającego systemu operacyjnego w GPS-ie jeszcze nie widzieliśmy. Wybranie jakiejkolwiek funkcji trwa nieznośnie długo, podobnie jak wycofywanie się z niej. Nawet wprowadzenie danych na ekranowej klawiaturze z tego powodu trwa długo i jest denerwujące. Stąd tak niska ocena działania – bierzemy pod uwagę praktykę, a nie możliwości teoretyczne.

Nawigację wyposażono w mapy MioMap Europe Plus obejmujące zasięgiem Polską i 43 inne kraje Europejskie, choć nie we wszystkich przypadkach zapewniają one pełne pokrycie ich obszaru. W Polsce mapa sprawdza się bardzo dobrze, nie odbiegając od map innych uznanych firm. Po przyzwyczajeniu nawet menu wyborów da się polubić, choć na każdym kroku irytuje ślamazarność działania urządzenia.

Urządzenie zaopatrzono w 20-kanałowy odbiornik GPS SiRF III z technologią Instant Fix. I trzeba przyznać, że jego działanie jest imponujące. Sygnał odnajdowany jest natychmiast po włączeniu, w czasie poniżej 1 sekundy. Jego utrzymywanie podczas jazdy także jest rewelacyjne i zasługuje na najwyższą ocenę.

Mio Moov S568 Europe Plus to GPS wyposażony w dobre mapy większości europejskich krajów i nieco dodatkowych funkcji. Niestety jest on bardzo irytujący w obsłudze, system działa niezwykle wolno, a poruszanie się po menu to dla kierowcy koszmar. Szkoda, bo działanie samego odbiornika GPS to absolutnie najwyższa jakość. Jednakże podsumowując całość i porównując z konkurencją można napisać, że cena nawigacji wynosząca około 1100 zł jest w tym przypadku absolutnie nie do przyjęcia.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier