Navigon 6350 Live Europe 40

Zalety:

  • Bardzo dobra mapa w zestawie
  • Doskonale trzyma sygnał GPS
  • Rozbudowane funkcje współpracy z telefonem komórkowym
  • Bardzo dobre wykonanie i uchwyt do mocowania na szybie
  • Duże potencjalne możliwości

Wady:

  • Konieczność wykupywania abonamentu na usługę Live
  • Ekran o przekątnej 4,3 cala
  • Przeciętna precyzja sterowania menu ekranowym
  • Wysoka cena

Navigon 6350 Live pokazuje kierunek w jakim obecnie ewoluują nawigacje GPS. Dzięki danych ze standardowego odbiornika GPS i przesyłanych przez sieć GSM, kierowca uzyskuje pełniejsze i podawane na bieżąco informacje o trasie. Pozwala to na jej lepsze planowanie a nawet zmianę już w czasie podróży.

Technicznie Navigon 6350 Live jest solidnie wykonana i dopracowana. Jakość wykonania obudowy to już najwyższa półka podobnie jak użyte do jej wykonania elementy. Podobnie można napisać o uchwycie do mocowania na szybie – łatwym w montażu, bardzo mocno trzymającym i nie wpadającym w drżenie podczas jazdy. Pewną wadą może być natomiast ekran o przekątnej 4,3 cala – to niezbyt wiele jak na dzisiejsze standardy. Choć wyświetla ładny, ostry i jasny obraz, to precyzja sterowania nie zachwyca, nawet mimo powtórnej kalibracji.

Navigon 6350 korzysta z procesora SiRF Atlas IV o częstotliwości pracy 500 MHz. Wbudowana pamięć RAM ma pojemność 128 MB a ROM 2048 MB. Czytnik kart microSD obsłuży karty o pojemności do 8 GB. Z dodatkowych funkcji jest właściwie tylko łącze Bluetooth dzięki któremu Navigon może służyć jako sprawny zestaw głośnomówiący.

Zainstalowane mapy Polski i Europy są bardzo dobre. W naszym kraju pokrycie dróg jest pełne, liczba adresów i punktów POI bardzo duża. Trasy wyliczane są zazwyczaj trzykrotnie, w tym według informacji My Routes – kierowca wybiera tą która mu najbardziej odpowiada. W opcjach da się ustawić sposób wyliczania tras według potrzeb kierowcy. Mapy posiadają wiele dodatkowych funkcji: sterowanie głosem, wyświetlanie widoku 3D, wyświetlanie realistycznego widoku skrzyżowań, trójwymiarowe plany niektórych miast, funkcje odnajdowania parkingu, mapę fotoradarów, czy też sprawnie działającą funkcję asystenta pasa ruchu.

Wraz z urządzeniem w wersji Live dostajemy podłączany do nawigacji moduł z kartą GSM. Oczywiście jej działanie wymaga wykupienie osobnego abonamentu. Dzięki bezpośredniemu przekazywaniu danych funkcje nawigacji mogą być znacznie usprawnione. Na bieżąco dostajemy informacje o ruchu na drodze, ewentualnych korkach, wypadkach itp, radarach, także tych przenośnych (sami też możemy wysłać o tym informację do innych użytkowników systemu). Dodatkowo zyskujemy funkcję wyszukiwania lokalnego za pomocą wyszukiwarki Google a także informacje o pogodzie. System może być ogromnym udogodnieniem dla kierowcy i w istocie nim jest o ile tylko znajdujemy się w obszarze objętym pełnym jego działaniem. Niestety, nasz kraj do takowych obecnie nie należy. Tak wiec użytkownicy systemu Live w Polsce oprócz satysfakcji płacenia kolejnego abonamentu dostają wyłącznie informacje o pogodzie. Ma to ulec zmianie w niedalekiej przyszłości.

Odbiornik GPS SiRF Star III sprawdza się doskonale: odnalezienie sygnału zajmuje mu średnio 36 sekund, ale jego utrzymywanie w czasie jazdy stoi na najwyższym poziomie. Sygnał tracimy tylko w tunelach i miejscach gdzie jego dotarcie jest całkowicie niemożliwe.

Navigon 6350 Live to nawigacja z bardzo dobrymi mapami, doskonale wykonana i wyposażona w sprawny odbiornik GPS i zestaw głośnomówiący. Jednakże koszty jakie musi ponieść nabywca i użytkownik są bardzo wysokie. Zakup to wydatek 1200 zł, do tego należy doliczyć abonament za korzystanie z usługi Live. Także uaktualnienia map są kosztowne a dodatkowo musimy płacić za uaktualnienie bazy fotoradarów. Polecić można go więc komuś kto jeździ naprawdę bardzo dużo po drogach całej Europy.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier