Peiying PY-GPS7006 + NavMax

Zalety:

  • Otwarty system
  • Jakośc ekranu
  • Dodatkowe możliwości

Wady:

  • Duże rozmiary

Peiying PY-GPS7006 + NavMax to jedna z pierwszych nawigacji, która umiejętnie łączy też cechy tabletu. Zastosowana mapa nie jest najlepsza, ale ma spory potencjał. Duży ekran, system Android i bogate wyposażenie sprawiają, że tą nawigację można polecić wszystkim kierowcom większych aut, którzy od nawigacji oczekują też funkcji multimedialnych.

Peiying PY-GPS7006 + NavMax jest tym samym modelem co testowany już przez nas wariant z MapąMap. Ma dokładnie te same wady i zalety. Na plus można zaliczyć duży ekran, który wyświetla bardzo dobre kolory i oferuje wysoką ostrości. Czułość ekranu na dotyk i precyzja rozpoznawania poleceń jest bardzo dobra. Silne światło słoneczne powoduje za to odblaski i pogarsza widoczność. W używaniu GPS-a przeszkadza dwucentymetrowa plastikowa ramka otaczająca ekran. Ten element jest kompletnie bezużyteczny, niepotrzebnie zasłania widoczność i pogarsza komfort używania. Mocowanie urządzenia do szyby jest pewne ale ze względu na swoją masę Peiying PY-GPS7006 wpada w drgania nawet na mniejszych nierównościach. Warto mocować go w taki sposób, by dolna krawędź opierała się o deskę rozdzielczą. Zakres regulacji ramienia jest wystarczający, niewygodnie obsługuje się pokrętło siły trzymania. Duży plus za rozmieszczenie gniazd.

Mapa

Interfejs nawigacji NavMax został dopracowany w najmniejszych detalach. Jest przyjemny dla oka, ma dobrze dobrane pastelowe barwy. Wszystkie elementy sterujące zostały przemyślane i łatwo się ich używa. Sposób prezentacji informacji oraz komunikatów nawigacyjnych jest bardzo dobry. Mapy nie są jednak tak szczegółowe jak inne konkurencyjne produkty. Nie ma na nich mniej ważnych dróg. Są one również pomijane w aktualizacjach. Producent map koncentruje się głównie na nowych obiektach i trasach wyższych kategorii, choć i tu jedne obiekty są uwzględniane a inne nie. Można również spotkać błędy w nazewnictwie ulic.

Wnioski

Peiying PY-GPS7006 + NavMax preferuje jazdę głównymi drogami. Nawet jeżeli przejazd trasą niższej kategorii jest szybszy, krótszy i bardziej oczywisty. W niektórych miejscach wytyczony szlak kompletnie nie przystaje do rzeczywistości. Zdarzają się także błędy komunikatach. NavMax pomija czasami. końcówki zdań. Program informuje na przykład o zbliżającym się skręcie ale nie mówi w którą stronę. Wymaga to od kierowcy dodatkowej obserwacji ekranu. Nawigacja mogłoby również szybciej reagować na zmianę trasy. Kłopotliwe albo wręcz niemożliwe jest korzystanie z funkcji informujących o natężeniu ruchu. Peiying może w bezpośredni sposób korzystać właściwie tylko z sieci WiFi co podczas jazy nie jest raczej możliwe. Z pewnością lepiej pracuje i mniej stwarza problemów niż nawigacja Modecom FreeWay AX z Androidem.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier