Pentagram Nomad 35 Navigo9i

Zalety:

  • Dobra jakość wykonania
  • Kilka funkcji multimedialnych
  • Dobra mapa w zestawie
  • Niezłe utrzymywanie sygnału
  • Niewielkie rozmiary
  • Bardzo niska cena

Wady:

  • Mały ekran jak na przyzwyczajenia współczesnych użytkowników

Mały ekran nawigacji pozwala w znacznym stopniu obniżyć jej cenę. Dotąd poniżej 300 zł kupowaliśmy także nawigacje z bardzo ubogimi mapami, ale Pentagram Nomad 35 udowadnia, że ta ostatnia cecha nie musi być regułą.

Mały ekran nawigacji pozwala w znacznym stopniu obniżyć jej cenę. Dotąd poniżej 300 zł kupowaliśmy także nawigacje z bardzo ubogimi mapami, ale Pentagram Nomad 35 udowadnia, że ta ostatnia cecha nie musi być regułą. Niewielki 3,5 calowy ekranik był standardem kilka lat temu. Dziś nie budzi on entuzjazmu. Mimo tego jeśli tylko nie umieścimy go zbyt daleko od oczu, zapewnie dobrą czytelność map i na pewno nie odwraca uwagi od drogi.

Ekranik Pentagrama jest dość jasny, ale wyświetlanemu obrazowi brakuje nieco ostrości co jest następstwem niewielkiej rozdzielczości (320 x 200 punktów). Pod względem komfortu sterowania także jest nieciekawie, ale użycie rysika (w wyposażeniu standardowym) rozwiązuje problem.

Obudowę urządzenia wykonano z odpornego na uszkodzenia materiału. U góry umieszczono przycisk do włączenia/wyłączenia a z lewej strony gniazda: kart SD/MMC, słuchawkowe i odbiornika TMC. Uchwyt do mocowania na szybie łatwo się montuje choć samo umieszczanie w nim nawigacji wymaga odrobiny wprawy. Podczas jazdy nie drży i bardzo mocno trzyma szyby.

Pentagram Nomad 35 został wyposażony w procesor SiRF-Atlas III o częstotliwości pracy 400 MHz i 64 MB pamięci RAM. W pełni wystarczają one do płynnego działania urządzenia. Wyposażono je także w takie funkcje jak możliwość odtwarzania filmów , muzyki, zdjęć i Ebook.

Start urządzenia zajmuje niespełna 23 sekundy, zaś jego wybudzenie około 5 sekund. Działanie systemu (Microsoft Windows CE 5.0) i funkcji jest płynne.

Nawigację wyposażono w mapy Navigo 9i. Trzeba przyznać, że są one bardzo szczegółowe i precyzyjne a interfejs użytkownika łatwy w obsłudze, i intuicyjny. Trasy planuje się bez problemu, mamy duży wybór funkcji i możliwości ich dostosowania. Wytyczane są precyzyjnie a dostosowanie do przepisów nie odbiega od najbardziej znanych map. Pentagram wytycza trasy w miarę szybko – dokładne dane znajdziecie w tabeli. Co ciekawe i ważne – mapy Navigo, mimo iż bardzo dobre są wyraźnie tańsze od konkurencji.

Szybkość odnajdywania sygnału i aktualnej pozycji na mapie wahała się w granicach od 16 do 60 sekund, ale zazwyczaj oscylowała w pobliżu przyjętej w tabeli wartości 36 sekund. Także utrzymywanie sygnału podczas jazdy było dobre i zawodziło tylko z trudnych warunkach.

Pentagram Nomad 35 z mapami Navigo 9i kosztuje mniej niż 300 zł. Za tą cenę dostajemy sprawnie działającą nawigację z dodatkowymi funkcjami i co ważne bardzo dobre mapy Polski. Rozważając to jako całość, można uznać urządzenie za bardzo udane.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier