2. O celach, zwycięstwach i strategiach informuj zespół osobiście
„Nie powinien być zaskoczeniem fakt, że menedżerowie w środowiskach IT często mają zwyczaj wykorzystywania do różnych celów technologii IT. Komunikowanie się za pośrednictwem Internetu bądź różnych aplikacji może być zdecydowanie szybsze, ale nie zawsze tak skuteczne, jak spotkanie w cztery oczy. Liderzy w sektorze IT muszą o tym pamiętać – szybko nie zawsze równa się skutecznie. I tu nie ma wyjątków, najbardziej efektywna jest komunikacja twarzą w twarz. Wyjaśnienie szczegółów dotyczących projektu, rozmowa na temat niezbędnych usprawnień, powiedziane od serca „dziękuję” – udaje się to najlepiej podczas bezpośredniego spotkania. Dzieje się tak dlatego, że rozmowa gwarantuje natychmiastową informację zwrotną i to przeróżnymi kanałami – wyrazem twarzy, gestami, tonem głosu i spontanicznymi komentarzami. Następnym razem, gdy będziesz chciał wysłać e-mail, by przekazać jakąś informację, zastanów się, czy nie lepiej byłoby porozmawiać twarzą w twarz. E-mail podsumowujący odbytą rozmowę ma sens, ale przeprowadzanie wszystkich dyskusji na w Internecie już niekoniecznie.”
- Arron Grow, doktor, profesor Applied Leadership na uniwersytecie w Seattle