199 porad dla użytkowników Office 2007 - część II


145. Utwórz na pulpicie nowy skrót do programu Microsoft Word 2007. W jego właściwościach po winword.exe i cudzysłowie dodaj następujący tekst: /mFile1. Po kliknięciu skrótu aplikacja automatycznie otworzy ostatnio edytowany plik.

146. W Viście możesz "wydrukować" dokument do pliku XPS, który jest stosunkowo mały i otwiera się z poziomu Internet Explorera 7.

147. Podobny efekt uzyskasz, wpisując w menu Start w polu Uruchom winword.exe /safe, excel.exe /safe itp.

148. Gdy zechcesz usunąć z dokumentu znaki specjalne ("entery" czy tabulatory), naciśnij [Ctrl H], następnie wybierz Więcej | Specjalne | Znaki akapitu. W dolne pole wpisz spację i kliknij Zamień wszystkie.

149. Word potrafi automatycznie uzupełniać linie. Jeśli wpiszesz trzy minusy (---) i naciśniesz [Enter], w dokumencie zostanie wstawiona pojedyncza linia. Poeksperymentuj też ze znakami _ oraz =.

150. Gdy chcesz, żeby tekst prezentował się naprawdę wyjątkowo, skorzystaj z cieniowania. Zaznacz fragment tekstu i kliknij Narzędzia główne | Cieniowanie. Formatowanie możesz wybierać, klikając przycisk Motywy w sekcji Motywy.

151. Bezpośrednio z poziomu Worda możesz umieszczać wpisy w blogach. Kliknij Office | Publikuj | Blog.

152. Jeżeli aplikacje pakietu Office zaczęły się wyjątkowo długo uruchamiać, przeprowadź defragmentację twardego dysku komputera.

153. Nie pozwalaj na wykonywanie makr w dokumentach pochodzących z Internetu. Niewinna prezentacja ze skaczącymi królikami może niepostrzeżenie zainfekować twój komputer wirusem (nie dotyczy systemu Windows Vista).

154. dinstalowanie pakietu Office 2007 nie przywróci twego Windows do stanu sprzed instalacji. Aby całkowicie pozbyć się plików i wpisów w rejestrze, trzeba przywrócić system z obrazu lub zainstalować nową kopię.

OneNote 2007

155. W OneNote możesz korzystać z wielu notesów. Ich lista jest na pasku z lewej strony okna programu. Jednak ten sposób prezentacji wydaje się mało czytelny, dlatego kliknij przycisk z dwoma strzałkami widoczny na górze tego paska. W ten sposób wyświetlisz klasyczną listę.

156. Aby utworzyć nowy notes, przejdź do Plik | Nowy i kliknij Notes. Możesz wybrać jeden z kilku gotowych szablonów lub utworzyć pusty notes.

157. Gdy klikniesz przycisk z nazwą notesu, program wyświetli jego zawartość. Każdy notes podzielono na sekcje, symbolizowane przez kolorowe zakładki. Aby dodać nową sekcję, kliknij prawym przyciskiem myszy pole z nazwą notesu i z menu kontekstowego wybierz Nowa sekcja.

199 porad dla użytkowników Office 2007 - część II

158. Każda sekcja składa się ze stron. Na pasku w prawej części okna programu jest przycisk Nowa strona, który pozwala na dodawanie kolejnych stron. Pod przyciskiem znajdziesz listę stron w danej sekcji.

159. Każda strona ma na górze pole do wpisania tytułu. Natomiast pozostały obszar możesz dowolnie wykorzystać do wprowadzania notatek, a także umieszczania innych obiektów, jak grafika, prezentacje czy pliki. Aby wprowadzić tekst, kliknij pusty obszar i pisz.

160. Do notatek możesz wklejać dokumenty czy pliki multimedialne. Wystarczy zaznaczyć je w Eksploratorze Windows i przeciągnąć do okna z notatką lub skopiować. Zauważ, że w OneNote wbudowano prosty odtwarzacz plików dźwiękowych.

161. Tekst i inne obiekty na stronie można dowolnie przesuwać. Najedź kursorem myszy na wybrany element. Po chwili pokaże się ramka z grubszym paskiem u góry. Najedź kursorem myszy na ten pasek i przeciągnij obiekt w inne miejsce.

162. Zawartość prezentacji utworzonych w PowerPoincie 2007 można skopiować do OneNote. W tym celu otwórz w OneNote stronę docelową. Następnie otwórz prezentację w programie PowerPoint i przejdź do Plik | Drukuj. Z listy drukarek wybierz Wysyłanie do programu One-Note 2007 i kliknij OK. Po chwili wszystkie slajdy z prezentacji pojawią się w OneNote.

163. To samo, co z prezentacją (patrz poprzednia porada), możesz zrobić ze stroną WWW. Co ważne, funkcja ta działa nie tylko w Internet Explorerze, ale także w innych przeglądarkach.

164. Jeśli masz dużo notatek, potrzebne informacje szybko znajdziesz za pomocą funkcji wyszukiwania. Jej pole jest z prawej strony okna programu. Standardowo przeszukuje wszystkie notesy, a także tekst w grafikach.

165. OneNote oferuje funkcje wstawiania grafik i skanowania obrazów. Jeśli chcesz pobrać grafikę ze skanera (np. wizytówkę) lub wstawić zdjęcie wykonane aparatem cyfrowym, przejdź do Wstaw | Obrazy | Ze skanera lub aparatu fotograficznego. Aby wstawić grafikę z pliku, wybierz Wstaw | Obrazy | Z plików.

166. OneNote ma też wbudowane funkcje OCR. Po wstawieniu grafiki kliknij ją prawym przyciskiem myszy, a następnie w menu kontekstowym kliknij Zezwalaj na wyszukiwanie tekstu w obrazie i wybierz język. Program rozpozna tekst w grafice i będzie go uwzględniał podczas wyszukiwania.

167. Po rozpoznaniu tekstu techniką OCR kliknij obrazek prawym przyciskiem myszy. Teraz w menu kontekstowym znajdziesz opcję Kopiuj tekst z obrazu.

168. Jeśli chcesz wstawić zrzut ekranu do notatki, kliknij przycisk Wycinek, a następnie zaznacz na ekranie obszar, który cię interesuje.

169. Program zawiera kalkulator działający podobnie jak w wyszukiwarce Google. Wpisz obliczenia, które program ma wykonać, następnie znak równości i naciśnij spację, a otrzymasz wynik.