20 lat marki Toughbook świętowano po japońsku
-
- 19.12.2016, godz. 21:55
Panasonic od równo dwóch dekad produkuje notebooki do zadań specjalnych. Z tej okazji japońska firma urządziła imprezę z samurajskimi mieczami i zupą miso.

Toughbooki: twardziele wśród laptopów
"Wzmocnione" - tak mówi się o tej kategorii sprzętu. Pierwszego wzmocnionego notebooka, model CF-25, Panasonic wprowadził na rynek w 26 września 1996 roku. Podzespoły dziś oczywiście nie imponują (procesor Pentium 133 MHz - pamiętacie takie?), ale wciąż może robić wrażenie fakt, że wytrzymywał on upadek z 70 cm, był odporny na kurz i wilgoć.

fot. Japanese Events Group
Przy okazji imprezy z okazji dwudziestolecia marki o podsumowanie pokusił się Jacek Wielgus, Partner Account Manager - CEE Region w Panasonic. Przede wszystkim zwrócił uwagę, że jeśli chodzi o wzmocnione sprzęty, firma wyraźnie dominuje nad konkurencją. W przypadku notebooków ma 66% rynku, tabletów - 59%.
Gdzie używa się Toughbooków? Bo przecież nie wszyscy potrzebujemy pancernego sprzętu, prawda? - Zainteresowanie tego typu sprzętem będzie dalej rosło, szczególnie w sektorze produkcyjnym, militarnym i automotive - twierdzi Jacek Wielgus.
Ponieważ Panasonic jest firmą japońską, to i impreza w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego pełna była akcentów prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Moją uwagę najbardziej przykuł pokaz walk na miecze, który nie skupił się wyłącznie na akcji. Była też krótka prelekcja, z której dowiedziałem się między innymi, że ninja walczący w filmach długimi mieczami to ściema, w rzeczywistości mogli nosić jedynie krótkie miecze.

Właśnie krótkie miecze były też używane w rytuale seppuku. Przyznaję, że tuż po tym, jak się tego dowiedziałem, dziwnie było je oglądać na wystawce tuż obok najnowszych (i trochę starszych też) modeli Toughbooków...
Dzisiaj Toughbooki mają procesory Intel Core i5 vPro, odczepiane ekrany i wytrzymują pracę w -20°C do +60 °C... Najserdeczniejsze życzenia urodzinowe dla wszystkich modeli!