3D TV nie wzbudza szału wśród konsumentów - czy słabe wyniki sprzedaży to wina Hollywood?

Telewizory 3D są w każdym sklepie, do naszych kin co chwilę trafia nowy film w 3D, a sam temat 3D jest na fali... Pomimo tego sprzedaż 3D TV rośnie bardzo powoli i wciąż nie chce się zwiększać.

Hollywood

Na ubiegłorocznych targach CES w Las Vegas, 2010 rok ogłoszono rokiem technologii 3D. Tymczasem konsumenci zakupili jedynie 1.1 miliona telewizorów w 2010 roku, a w tym roku według prognoz sprzedaż nie przekroczy 2 milionów odbiorników. Może i użytkownicy kochają swoje telewizory 3D, ale ci, którzy jeszcze ich nie kupili mają na ten temat inne zdanie...

Spadają ceny telewizorów 3D, nie rośnie sprzedaż...

Chociaż ceny telewizorów 3D spadły już o ponad połowę, a okulary są coraz bardziej atrakcyjne sprzedaż 3D TV wciąż kuleje. Ludzie nie chcą kupować telewizorów 3D. Ale dlaczego?

Ceny 3D TV

Ceny 3D TV

Wolna adopcja 3D to wina Hollywood?

- Hollywood zaszkodziło technologii 3D, wypuszczając pospiesznie do kin zbyt wiele filmów filmów 3D poddanych kiepskie konwersji, próbując uzyskać łatwy zysk na fali popularności Avatara - powiedział Andrew Denham, szef marketingu Panasonika. - Teraz potrzebujemy wejścia na nowy poziom, potrzebujemy kolejnego Avatara - zasugerował przedstawiciel japońskiego koncernu.

Słowa Denhama potwierdził niejako Jeffrey Katzenberg - szef studia DreamWorks, które stworzyło m.in. trylogię Shrek. Powiedział on, że z powodu kiepskich filmów 3D wydanych do kin w ostatnim czasie (dobrym przykładem takiego filmu są Piraci z Karaibów 3D - Na Nieznanych Wodach czy Piła 3D), widzowie stali się bardziej nieufni wobec trójwymiaru. Zgasł entuzjazm, który pojawił się zaraz po premierze Avatara w 2009 roku. Zresztą nie wszyscy sławni twórcy w Hollywood wspierają 3D.

Ale czy rzeczywiście potrzebujemy teraz nowego Avatara? Warto wspomnieć, że w 2012 roku do kin wpłynie Titanic 3D.

Kino

Kino

Jakie są prawdziwe przyczyny słabej sprzedaży 3D TV?

Według raportu firmy NPD z kwietnia, prawdziwą przyczyną powolnej popularyzacji 3D są wciąż wysokie ceny 3D TV oraz konieczność zakładania okularów. Te dwie rzeczy według użytkowników najbardziej przeszkadzają w popularyzacji 3D. A do tego do nowej technologii zniechęcają również efekty uboczne - ból oczu, zawroty głowy, ogólne zmęczenie. A niektórzy nawet nie widzą efektu 3D tak jak np. Johnny Depp.

Filmy Blu-ray 3D - tego chcą konsumenci

Producenci liczą na rozwój telewizji 3D (np. sportowa ESPN 3D czy Next TV - pierwsza telewizja 3D w Polsce). Ale te nadzieje mogą być daremne, gdyż w badaniach NPD, z 2 tys. respondentów, którzy myślą om zakupie telewizora 3D, większość była zainteresowana oglądaniem filmów, a nie telewizji. Ok. 68 proc. wskazało na płyty Blu-ray 3D jako te źródło filmów 3D, które chcieliby oglądać na swoich telewizorach 3D.

Avatar 3D

Avatar 3D

Pustka po Avatarze - gdzie są prawdziwe filmy 3D?

Pomijając już wszystkie wady obecnej technologii 3D, największą jest jednak brak wartościowych filmów 3D. Żaden rozsądny człowiek nie zapłaci przecież za telewizor 3D, na którym nie będzie miał czego oglądać.

Źródło: Wired News