41 proc. firm nie pozycjonuje stron

Firma hostingowa przeprowadziła w Wielkiej Brytani badania. Okazało się, że prawie połowa firm nie pozycjonuje swoich stron w wyszukiwarkach internetowych. Jedna czwarta uważa natomiast, że pozycjonowanie stron jest za drogie.

41 proc. firm nie pozycjonuje swoich stron w wyszukiwarka internetowych, a 25 proc. uważa, że takie działania są za drogie - podaje Fasthosts, firma hostingowa, która przeprowadziła badania.

11 proc. firm powiedziało, że poprzednie próby pozycjonowania zawiodły i zraziły ich do kolejnych. Co więcej, tylko 28 proc. małych firm uważa, że rozumie, co daje im zwiększenie liczby odwiedzin ich strony.

Zobacz również:

  • Jak wygląda Polski internet? Skąd przeglądamy polskie witryny WWW?
  • Google płaci Apple 15 miliardów dolarów! Za co?

Fasthost dodaje, że 27 proc. nigdy nie użyło internetowych metod interakcji z klientem, podczas, gdy 23 proc. używa w tym celu serwisów społecznościowych. 41 proc. małych firm nie ma formularza kontaktowego e-mail, a tylko 6 procent używa chatu do komunikacji z klientami.

Jedna na pięć firm przyznaje, że zbyt małe inwestycje w internetowy marketing będą miały negatywny wpływ na sprzedaż w pierwszym kwartale 2011.

38 proc. Brytyjczyków poszukuje materiałów na stronach społecznościowych, gdy dokonuje zakupów. Tylko jedna trzecia klientów oczekuje, by firmy odpowiadały na negatywne recenzje w sieci. Jedynie 14 proc. firm widzi sens w odpowiadaniu na internetowe opinie.