55 porad jak zwiększyć wydajność pracy w Windows

Użyj Folderów wyszukiwania w programie Outlook. Chociaż ta funkcja ma teraz trochę mniejszą użyteczność ze względu na spopularyzowanie indeksowania dokumentów przez komputer, to opcja Folderów wyszukiwania w programie Outlook nadal jest funkcjonuje. Zasadniczo to foldery te przechowują kopie wiadomości bazując na wcześniej zdefiniowanych przez użytkownika zasadach - jak na przykład posiadanie przez wiadomość słowa kluczowego w tytule lub konkretny adresat lub nadawca wiadomości - i dokonują własnych aktualizacji w momencie nadejścia nowej wiadomości. Jeśli chcesz mieć stałą możliwość szybkiego odnalezienia i odwołania się do konkretnego tematu albo do wiadomości konkretnej osoby (jak na przykład od szefa czy też bardzo ważnego klienta), ale organizowanie odpowiednich folderów nie sprawdziło egzaminu, to Foldery wyszukiwania mogą okazać się prawdziwymi wybawcami i znacząco pozwolą zaoszczędzić czas. Możesz dodać je poprzez kliknięcie na Nowy - Folder wyszukiwania.

Opanuj "Ulubione" w Eksploratorze Windows. Przeciągnij i upuść foldery na obszar w lewym górnym rogu ekranu w ramach okna Eksploratora Windows i zorganizuj je jak tylko chcesz. Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Usuń, aby pozbyć się niechcianych elementów.

Zainstaluj dobry filtr antyspamowy. Jeśli Twój klient poczty elektronicznej nie posiada żadnego, to możesz znaleźć wiele darmowych programów tego typu w sieci. Jednym z dobrych wyborów jest Spam Net.

Używaj Kalkulatora systemu Windows 7. Nie musisz poszukiwać specjalnej strony lub kieszonkowego gadżetu, żeby dokonać jakichś obliczeń. Program Kalkulator w systemie Windows 7 jest znacznie bardziej uniwersalny niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Kliknij na przycisku Widok, aby zmienić jego wygląd na Naukowy, Programisty czy też przełączyć się na Statystykę. Kalkulator w systemie Windows może też zostać z powodzeniem użyty jako przelicznik jednostek. Użyteczny, nieprawdaż?

Zapanuj nad narzędziem Kontroli konta użytkownika (UCA). To droga do natychmiastowej oszczędności czasu. W panelu kontrolnym "Kont użytkowników" przejdź do opcji Zmień ustawienia funkcji Kontrola konta użytkownika. Jeśli jesteś doświadczonym użytkownikiem możesz zdecydować się na wyłączenie funkcji UAC albo rozważyć opcję, która jest ponad najniższą: Powiadamiaj mnie tylko wtedy, gdy programy próbują wprowadzić zmiany na komputerze. W ten sposób pojawiające się okna z pytaniami o zezwolenia dla programów staną się rzadkością.

Zmień iPada w drugi monitor. Wszystko, czego potrzebujesz, to program Air Display. Narzędzie to jest teraz dostępne dla komputerów PC w sklepie iTunes za około 10 dolarów.

Domyślne uruchamianie biblioteki Dokumenty. W systemie Windows 7, kiedy uruchamiasz Eksploratora Windows, automatycznie domyślnym widokiem jest folder zawierający wszystkie biblioteki dostępne na komputerze. Katalog ten nie jest zbyt użyteczny dla wielu użytkowników. Zajęte aktualnie pracą osoby kierują się zazwyczaj bezpośrednio do biblioteki Dokumenty. Oszczędź sobie klikania i poinstruuj Eksploratora, aby domyślnym katalogiem była biblioteka Dokumenty. Aby to zrobić, kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonie skrótu Eksploratora Windows (ikona umieszczona na pasku zadań nie zadziała). W polu Cel wpisz lub wklej następujące wyrażenie:

%windir%\explorer.exe ::{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}

I na koniec zastąp ikonę na pasku zadań skrótem, z poprawnie opisanym adresem.

Lista często odwiedzanych miejsc posiada wiele użytecznch i często używanych funkcji - poznaj je, a zaoszczędzisz dużo czasu

Lista często odwiedzanych miejsc posiada wiele użytecznch i często używanych funkcji - poznaj je, a zaoszczędzisz dużo czasu

Swobodnie używaj listy Częstych miejsc w systemie Windows 7. Możesz przejść do listy często odwiedzanych miejsc poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na dowolnej ikonie w obszarze paska zadań. Znajdziesz tam ostatnio otwierane dokumenty, katalogi, strony, jak również specjalne funkcje niektórych aplikacji (jak na przykład możliwość zmiany statusu w programie Skype). I małe ułatwienie pozwalające zaoszczędzić czas: możesz przypiąć do takiej listy adres strony internetowej zwyczajnie przeciągając adres na ikonę przeglądarki (aby przeciągnąć adres kliknij małą ikonę na pasku adresu w przeglądarce).

Używaj trybu konwersacji przy pracy z programem Outlook 2010. Ten widok sprawi, że Twoja skrzynka odbiorcza będzie bardziej użyteczna i przejrzysta, a wszystko to dzięki pogrupowaniu wiadomości w grupy i wyświetlanie tylko najnowszej odpowiedzi w danym temacie - podobnie pracuje teraz poczta Gmail. Aby dać szansę temu rozwiązaniu kliknij na opcji Rozmieszczenie w karcie Widok, a następnie wybierz pozycje Konwersacje. Program Outlook wyświetli teraz tylko ostatnią wiadomość w danym temacie. Użyj znaczka obok każdego z nagłówków, aby zobaczyć treść poszczególnych wiadomości w danym wątku.

Używaj przycisku Oczyść w programie Outlook. Twoja skrzynka odbiorcza nadal jest poza wszelką kontrolą? W programie Outlook 2010 kliknij na przycisku Oczyść (znajduje się on na Wstążce), a Outlook dokona sprawdzenia skrzynki odbiorczej w poszukiwaniu duplikatów wiadomości, a następnie usunie je. Wszystko za pomocą jednego kliknięcia myszką.

Skróć czas potrzebny na uzyskanie pomocy technicznej, dzięki zastosowaniu Rejestratora problemów

Skróć czas potrzebny na uzyskanie pomocy technicznej, dzięki zastosowaniu Rejestratora problemów

Używaj Rejestratora problemów systemu Windows. Telefony do pomocy technicznej są prawdziwym bólem. Jeśli masz problem z komputerem, nie wdawaj się w nieskończoną dyskusję przez telefon próbując wyjaśnić, z czym masz trudności. Uruchom Rejestrator problemów, aby zapisać pełną historią wydarzeń krok po kroku, co wykonujesz i jak objawia się problem, a następnie podziel się plikiem wynikowym z działem technicznym lub zapytaj o pomoc przyjaciela. Wpisz psr w polu wyszukiwania menu Start i uruchom Rejestrator. Później powtórz kroki, które doprowadziły Cię do problemu, a Rejestrator problemów zapisze zrzuty ekranu każdego z nich wraz z informacjami, co wpisałeś oraz co kliknąłeś. Kiedy skończysz, kliknij na przycisku Zatrzymaj rejestrowanie i zapisz plik. Wyślij wiadomość za pomocą poczty elektronicznej do osoby, która pomoże Ci znaleźć rozwiązanie problemu. To narzędzie może być również użyte w celu przygotowania łatwych instrukcji rozwiązywania problemów.

Zrób sobie więcej miejsca na ekranie. Możesz zmniejszyć rozmiar ikon używanych na pasku zdań w systemie Windows, poprzez kliknięcie prawym przyciskiem na pasku zadań, wybraniu opcji Właściwości, a następnie wybierając Użyj małych ikon. Dzięki temu będziesz w stanie zmniejszyć rozmiar paska zadań o połowę, co da Ci dodatkową przestrzeń widoczną na ekranie.