Apple
Powiedzieć, że od momentu założenia w 1976r. Apple wyrobił sobie markę, to chyba zdecydowanie za mało. Logo firmy widać w Stanach Zjednoczonych na każdym kroku, w kawiarniach, na lotniskach, w urzędach i wszędzie tam, gdzie ludzie noszą ze sobą swoje gadżety. Firma zmieniła sposób w jaki konsumenci podchodzą do urządzeń technologicznych, stawiając wysoką jakość i estetykę na tym samym poziomie, co oprogramowanie i sprzęt. Wiemy zatem, co jest dla Apple istotne przy tworzeniu produktów, jednak jakie wartości ceni się wewnątrz firmy?
Pierwsze na liście jest przekonanie, że celem firmy jest oferowanie światu genialnych produktów technologicznych. Firma ceni sobie prostotę, czy to w sprzęcie czy w oprogramowaniu. Ta prostota wyraża się również we wchodzeniu tylko na te rynki, do których rozwoju może się przyczynić i mówieniu „nie” w przypadku projektów, co do których nie jest przekonana – dzięki temu udaje jej się utrzymać wysoką jakość. Jako firma Apple stara się również utrzymać kontrolę nad produktami innych firm.
Najważniejszą wartością Apple jest po prostu doskonałość w każdym calu, poczynając od wystaw sklepowych aż po firmowe biura. Apple uważa, że ??jako firma potrafi przyznać się do błędów i uczyć się na nich. Jest to także jedna z niewielu firm, które za jedną z najważniejszych wartości uważają „mówienie nie” , ale jak wynika z danych z MidAmerica Nazerene University, firma ma także wiele wspólnych wartości z innymi firmami, takich jak selektywność, współpraca, prostota i odwaga.