8 marca, czyli Dzień Kobiet w Sieci

Czy można mówić o "kobiecym surfowaniu" w Internecie? Czy orientuje się pani, z jakich usług i serwisów internetowych kobiety korzystają najchętniej?

W Polsce jest już ponad 6,5 miliona internautek korzystających z Internetu co najmniej raz w miesiącu. Stanowią one dokładnie połowę użytkowników rodzimej sieci, doskonale się w niej orientują i sprawnie po niej poruszają (dane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2006 r.). Kobiety wiodą prym na witrynach z gatunku "Praca" czy "Styl życia", chętnie piszą lub czytają blogi, wysyłają kartki elektroniczne oraz listy internetowe. Często wykorzystują Sieć po to, by podtrzymywać relacje.

W specjalnie do nich skierowanych serwisach, których tematyka zgodna jest z zainteresowaniami i potrzebami kobiet, wyszukują m.in. strony dotyczące zagadnień związanych z życiem w rodzinie, partnerstwem, nauką i karierą, szukają informacji o modzie i kosmetykach, ale również tych o charakterze rozrywkowym czy ze świata show-biznesu.

Użytkowniczki serwisu kobiecego WP wymieniają się doświadczeniami, dyskutują ze sobą i współpracującymi z portalem ekspertami, zamieszczają w serwisie galerie zdjęć i przepisy na ulubione potrawy, komentują najciekawsze artykuły na specjalnym blogu, rekomendują ubrania, dodatki... Mamy szukają wiadomości związanych z rodziną i dziećmi.

Uznaniem internautek WP cieszą się działy poświęcone zdrowiu i urodzie, kwestiom intymnym, modzie, ciekawostki z życia gwiazd. Panie chętnie oglądają filmy z pokazów mody, galerie zdjęć, czytają felietony Karoliny Korwin-Piotrowskiej, Tomasza Kammela, Małgorzaty Kożuchowskiej, Mariusza Brzozowskiego.

Nie ma już chyba tematów, którymi nie interesowałyby się panie. Biznes, ekonomia, polityka, przez długi czas "zarezerwowane" dla panów, są już od dawna udziałem kobiet. Kobiety są wszechstronne, a przy tym niezwykle "rodzinne" i "społeczne". Lubią dzielić się własnymi przemyśleniami, pomagać sobie nawzajem, chętnie udzielają się na forach i czatach, piszą maile, korzystają z komunikatorów, flirtują w serwisach randkowych. Odwiedzają serwisy aukcyjne i zaglądają do do e-sklepów. Co ciekawe, większość użytkowników naszego serwisu poświęconego... grom online to właśnie panie.

Równouprawnienie w Sieci

Z najnowszych danych wynika, że nieprawdziwy jest mit, jakoby większość internautów stanowili mężczyźni. Z grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius dowiadujemy się, iż tzw. wskaźnik dopasowanie użytkowników (49,62 dla kobiet i 50,38 dla mężczyzn) wskazuje, że na stronach internetowych równie łatwo można spotkać kobiety i mężczyzn.

Według badania Megapanel PBI/Gemius, przeciętna użytkowniczka sieci znajduje się w przedziale wiekowym 15 - 24 lata, jest mieszkanką aglomeracji miejskiej, posiada wyższe wykształcenie, a z zasobów sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie, poświęcając tej czynności przeciętnie 27 godz. 23 min. i 45 sek. w miesiącu i dokonując przy tym średnio 1671,57 odsłon.