AOL kupuje TechCrunch i 5min Media
-
- IDG News Service,
-
- 29.09.2010, godz. 08:58
Przejęcie technologicznego bloga TechCrunch przez amerykański portal AOL to najważniejsza informacja, jaka pojawiła się dotąd na na konferencji TechCrunch Disrupt. Twórca kupionego serwisu, Michael Arrington, dalej będzie go prowadził, a nowy właściciel obiecał mu pełną swobodę działania.
Słynie z tego TechCrunch - serwis, który Michael Arrington stworzył w 2005 r. po serii nieudanych biznesów internetowych. Jako autor startupów, sam skupił się na stronach tego typu, z czasem, rozszerzając tematykę bloga na całą technologię. Choć AOL nie ujawnił finansowych warunków transakcji, nieoficjalnie mówi się o 40 mln dolarów.
To nie pierwszy zakup portalu. Wcześniej, w roku 2005, AOL przejął także Engadget - słynny serwis o elektronicznych gadżetach.
Informację o przejęciu TechCruncha przekazali wspólnie prezes AOL i twórca strony. Mogę nadal mówić to, co chcę? To część umowy, prawda? - pytał Arrington, na co Armstrong odpowiadał - Chcemy, byś robił to, co do tej pory, co pozwoliło ci osiągnąć sukces. Będziemy trzymać ręce przy sobie.
Podczas konferencji TechCrunch Disrupt, AOL ogłosił też zakup platformy wideo - 5min Media i przejęcie repozytorium zawierającego ponad 200 tys. filmów od ponad 1000 producentów. W sierpniu tego roku 5min miał ponad 20 mln unikalnych użytkowników i 130 mln obejrzanych filmów.