Abonament na druk - przejmij kontrolę nad kosztami druku w Twojej firmie i obniż wydatki nawet o 50 procent!

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z konieczności posiadania urządzenia drukującego w firmie, jednak nie każdy zna całkowite koszty, jakie ponosi w związku z jego użytkowaniem. Tak właściwie, realny poziom owych kosztów znany jest jedynie nielicznym. W Abonament.pl wiemy jak je policzyć, przejąć nad nimi kontrolę, a co najważniejsze – obniżyć, często nawet o 50%. Chętnie podzielimy się tą wiedzą.

Ile właściwie kosztuje drukarka?

Zakup urządzenia drukującego to dla przedsiębiorcy zwykle spory wydatek, warto mieć świadomość, że jest to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Zakup pociągnie za sobą konkretne konsekwencje finansowe, które będą odczuwalne przez cały okres użytkowania sprzętu. Doświadczenia specjalistów z Abonament.pl pokazują, że kwota nabycia maszyny drukującej stanowi tylko 13% ogólnych kosztów druku w biurze. Pozostałe 87% to ukryte koszty, których przedsiębiorca zwykle nie potrafi oszacować przed zakupem urządzenia. W związku z tym – podczas wyboru oferty – zwykle po prostu je pomija, uznając, że w każdej drukarce będą one na podobnym poziomie. Myli się jednak ten, kto myśli, że poszczególne urządzenia drukujące posiadają zbliżone koszty utrzymania a wykorzystywane w nich materiały eksploatacyjne są jednakowe. Nic z tych rzeczy!

Czym są ukryte koszty druku?

Koszty eksploatacyjne są skrzętnie ukrywane przez producentów i próżno szukać informacji o koszcie wydruku strony w specyfikacjach produktowych. Takie informacje znane są jedynie specjalistom w zarządzaniu drukiem biurowym. Można je odnaleźć np. na stronie CentrumDruku.pl, która publikuje przybliżone koszty wydruku jednej strony A4 dla praktycznie każdej drukarki. Zestawienie parametrów użytkowych i kosztów eksploatacji pozwala porównać urządzenia zarówno pod kątem ich cech, jak i kosztów wydruku. Warto skorzystać z takiej możliwości.

Jak pokazuje doświadczenie, urządzenia drukujące w firmach są eksploatowane średnio przez cztery do pięciu lat. Przez ten czas w maszynie wykorzystanych zostanie kilkadziesiąt tonerów, być może kilka bębnów, pasów transferu oraz innych, nietypowych materiałów eksploatacyjnych, o których wiedzą wyłącznie producenci drukarek, serwisanci i nieliczni specjaliści zajmujący się tematyką druku biurowego. Z ich istnienia zwykle nie zdaje sobie sprawy właściciel urządzenia… dopóki nie będzie zmuszony zapłacić za kolejne części, które pozwolą utrzymać w działaniu jego biurową drukarkę.

W usłudze „Abonament na druk” - oferowanej w ramach projektu Abonament.pl – wszystkie koszty znane są od początku, dlatego tak łatwo mieć je pod kontrolą.

Koszty serwisowania

Do kosztów ukrytych należy zaliczyć serwisowanie urządzenia. Standardowo, gwarancja dla przedsiębiorcy obejmuje pierwsze 12 miesięcy użytkowania. Niektórzy producenci rozszerzają bezpłatnie ochronę gwarancyjną o kolejny rok, dwa, a nawet więcej. Zdarza się jednak, że jest to niewygodna gwarancja w serwisie, w ramach której użytkownik jest zobowiązany samodzielnie dostarczyć urządzenie do punktu serwisowego. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami, poświęconym czasem i brakiem dostępu do drukarki. Powinno się wziąć to pod uwagę przy wyborze oferty.

Gdy producent nie oferuje bezpłatnego pakietu gwarancyjnego, warto rozważyć zakup rozszerzonej ochrony gwarancyjnej, choć niestety jej cena często równa jest wartości samego urządzenia.

Można ewentualnie przyjąć, że po upływie standardowej gwarancji wykonywane będą wyłącznie odpłatne naprawy. W takiej sytuacji jednak przyszłe koszty serwisowania są niemożliwe do określenia z góry.

Przyglądając się kosztom serwisu, choć nie wydaje się to aż tak skomplikowane, koniecznie należy zwrócić uwagę na zapisy dotyczące wyłączeń serwisowych oraz obowiązkowych przeglądów gwarancyjnych.

Wyłączenia serwisowe to lista elementów, których naprawa lub wymiana nie jest objęta gwarancją producenta. Lista wyłączeń zawiera standardowo wszystkie materiały eksploatacyjne, ale też inne podzespoły, jakich producent nie zdecydował się włączyć do ochrony gwarancyjnej, a mogą być kosztowne.

Z kolei, przeglądy serwisowe są często wymagane przez producenta, aby utrzymać w mocy gwarancję. Rezygnacja z nich może skończyć się utratą ochrony. Przeglądy wiążą się z wizytami serwisantów w firmie nawet raz na kwartał, a co niemniej ważne – są dodatkowo płatne, najczęściej kilkaset złotych.

Powyższe wydatki na eksploatację i serwis znacznie przewyższają cenę samego urządzenia. Trudno samodzielnie je przewidzieć przed zakupem, a podczas użytkowania drukarki bardzo łatwo stracić w nich rachubę.

Decydując się na korzystanie z „Abonamentu na druk" przedsiębiorca w zamian za niepewne koszty otrzymuje:

  • stały abonament, zawierający pełną opiekę certyfikowanego serwisu, który zabezpieczy ciągłość pracy urządzenia,
  • oryginalne materiały eksploatacyjne i części wraz z darmową dostawą,
  • jednoznacznie uzgodnione opłaty za drukowanie i kopiowanie.

Czas to (też) pieniądz

Znane jest powiedzenie „czas to pieniądz” – ale czy każdy przedsiębiorca zastanawia się nad tym, ile czasu jego pracownicy poświęcają na obsługę druku w firmie?

Ukryte koszty, które najtrudniej zlokalizować, to m.in.:

  • czas pracowników poświęcony na zamawianie tonerów i innych materiałów eksploatacyjnych oraz papieru, sprawdzanie dostępności, czy wyszukiwanie korzystnych cen,
  • czas działu IT poświęcony na instalację, konfigurację i rozwiązywanie problemów z urządzeniem,
  • przestoje w pracy związane z usterkami urządzenia drukującego lub oczekiwaniem na dostawę materiałów eksploatacyjnych,
  • problemy powstałe w przypadku użycia tańszych, nieoryginalnych materiałów eksploatacyjnych, czy korzystania z usług serwisu innego niż certyfikowany.

Straty czasu wiążą się z wymiernymi kosztami, a oszacowanie ich jest jeszcze trudniejsze niż ma to miejsce w przypadku kosztów eksploatacji i serwisu. Lecz bez obaw - na ten problem również znajdzie się rozwiązanie dzięki projektowi Abonament.pl

Jak „Abonament na druk” pomaga optymalizować koszty druku w firmach?

To prosta oferta, podobna do abonamentu telefonicznego, która pozwoli Twojej firmie zyskać wymierne korzyści finansowe oraz specjalistyczne usługi.

W usłudze „Abonament na druk” nie musisz płacić z góry za urządzenie, gdyż jego cena może zawierać się w racie abonamentu. Możesz również skorzystać z preferencyjnej oferty leasingowej.

Wszystkie ukryte do tej pory koszty, w abonamencie zastąpimy dla Ciebie jedną, ustaloną opłatą za wydrukowaną oraz skopiowaną stronę. Oznacza to, że korzystając z rozwiązań proponowanych w projekcie Abonament.pl nie musisz martwić się o: koszty tonerów, innych materiałów eksploatacyjnych i części, koszty serwisowania oraz czasu poświęcanego przez pracowników firmy na utrzymanie procesu druku.

Usługi, z których możesz skorzystać w ramach opłaty abonamentowej, to m.in.:

  • Profesjonalny dobór urządzenia drukującego do potrzeb biura,
  • Instalacja i konfiguracja bardziej wymagających maszyn w miejscu użytkowania,
  • Pełna opieka serwisowa przez cały okres trwania abonamentu,
  • Dostawa oryginalnych materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych,
  • Stała opieka autoryzowanego serwisu.

Co zyskujesz dołączając do projektu Abonament.pl?

Jeśli chcesz po prostu drukować i kopiować, odciążyć kierownika biura oraz pracowników działu IT i zyskać większą produktywność, zredukować czas przestoju urządzeń w razie usterki, a przede wszystkim, w pełni kontrolować i obniżyć koszty – to rozwiązanie idealne dla Twojej firmy!

Aby dowiedzieć się, jak Twoja organizacja może zaoszczędzić na biurowych wydrukach, odwiedź stronę projektu www.abonament.pl lub od razu skonsultuj swoje potrzeby z naszymi specjalistami pod numerem telefonu: 881 464 464.

Kontroluj koszty i oszczędzaj drukując w abonamencie!