Amerykańscy klienci zadowoleni ze świątecznych zakupów

Firma analityczna ForeSee Results przeprowadziła badania, w których zapytała ankietowanych czy są zadowoleni ze świątecznych zakupów. W badaniu wzięło udział ponad 9 tysięcy klientów, których zadaniem było odpowiedzenie na pytanie "czy jesteś zadowolony ze świątecznych zakupów" oraz przyznanie im oceny w skali 0-100.

Zdecydowana większość badanych odpowiedziała, że jest zadowolona ze swoich świątecznych zakupów. Wśród klientów robiących zakupy za pomocą sieci, średnia ocena wyniosła 90. W przypadku tradycyjnych zakupów poziom zadowolenia wyniósł zaledwie 72 punkty na 100 możliwych. Głównym tego powodem był chaos oraz kolejki, których musieli doświadczyć klienci podczas dnia wyprzedaży (tzw. Black Friday) przypadający tuż po Święcie Dziękczynienia. Wypada on zawsze w czwarty piątek listopada i jest oficjalnym rozpoczęciem gorączki świątecznych zakupów w USA. W tym dniu obniżki cen sięgają kilkudziesięciu procent.

W pierwszej piątce najwyżej ocenianych sklepów znalazły się Amazon.com. Netflix, QVC.com, Apple oraz Barnes and Noble. Według analityków 65% zadowolonych klientów jest skłonnych do dokonania ponownych zakupów w tym samym sklepie.

Eksperci uważają, że w obecnej sytuacji ekonomicznej na świecie wskaźnik zadowolenia amerykańskich klientów z zakupów jest jednym z ważniejszych czynników ekonomicznych.