Amiga - wczoraj, dziś i jutro

Pomimo tych wszystkich udogodnień, hardware zastosowany w Amigach 1200 i 4000 już w momencie premiery był przestarzały. Pecety rozpoczęły swój triumfalny galop za megahercami, który trwa do dziś. Na rynku gier poczęły pojawiać się pierwsze pozycje 3D jak Wolfenstein i Doom, a firmy je produkujące stwierdziły, że Amiga jest za wolna do tego rodzaju produkcji. Amigowcy postarali się więc o własne gry na silnikach 3D, a po upublicznieniu programu źródłowego Dooma, powstało mnóstwo amigowych portów obalających wcześniejsze twierdzenia. Odejście od Amigi firm produkujących gry stawało się jednak zjawiskiem coraz bardziej powszechnym, do czego przyczyniało się niestety zjawisko powszechnego piractwa oprogramowania.

Pierwsze amigowe produkcje, oparte na silnikach 3D

Pierwsze amigowe produkcje, oparte na silnikach 3D

CD32 - pierwsza konsola

Po nieudanym debiucie CDTV w roku 1993 Commodore wprowadziła na rynek produkt przeznaczony wyłącznie do gier. CD32 była pierwszą na świecie 32-bitową konsolą. Technicznie rzecz biorąc, CD32 była Amigą 1200 wyposażoną w napęd CD, a pozbawioną myszki i klawiatury. Wyposażono ją także w układ Akiko odpowiedzialny za konwersję chunky to plannar, służący do wspomagania gier 3D. Dodatkowo można było do niej dokupić sprzętowy dekoder MPEG, umożliwiający odtwarzanie na niej filmów zapisanych na CD.

Kolejna pechowa inwestycja Commodore

Kolejna pechowa inwestycja Commodore