Android 12 - audio połączone z wibracjami zapewni efekt znany z konsol
-
- 23.02.2021, godz. 08:26
Nadchodząca wersja Androida zaoferuje zmodyfikowany system powiadomień dźwiękowych sprzężony z nowym systemem wibracji. Rozwiązanie to wykorzystywane będzie w grach i filmach.
Od premiery pierwszej wersji poglądowej Androida 12 do sieci co chwile trafiają informacje na temat nowych funkcji, które zostały dodane do oprogramowaniu.

Android 12 na Google Pixel 4a
Jedną z oficjalnie zapowiedzianych przez Google funkcji jest nowy system powiadomień dźwiękowych sprzężony z systemem haptycznym, który ma pozwolić deweloperom tworzyć bardziej wciągające gry. Całość wykorzystana będzie również w filmach, gdzie wibracja będzie mogła podkreślać ważne momenty lub nagłe zwroty akcji.
Zobacz również:
- Sztuczna inteligencja. Czy wiemy, czym jest?
- Co zrobić, żeby mój smartfon z Androidem działał szybciej? Podpowiadamy jak usunąć pamięć Cache
- Najlepsze aplikacje na Androida za darmo! Sprawdź aktualne oferty [16.08.2022]
Programista o nicku kdrag0n, który publikował wcześniej informacje na temat motywów w Androidzie 12 wypróbował już nowy system sprężenia haptycznego. Zgodnie z dokumentacją API HapticGenerator do działania nowej funkcji potrzebny jest telefon z obsługą audio sprężonego z odtwarzaniem haptycznym. Niestety w chwili obecnej tylko jeden smartfon Google Pixel, który otrzymały Androida 12 Developer Preview posiada takie rozwiazanie na pokładzie. O dziwo nie jest to najnowszy Google Pixel 5, a jego poprzednik z 2019 roku - Google Pixel 4.
API HapticGenerator pozwala smartfonowi generować wibracje np. pasujące do rytmu odtwarzanej aktualnie muzyki. Wynik jest lepszy, niż początkowo można było zakładać, a całość zostałą nagrana i udostępniona na YouTube.
Google już wcześniej eksperymentowało z haptycznym sprężeniem zwrotnym. Modele z rodziny Google Pixel 3 otrzymały niestandardowe wzory wibracji i możliwość tworzenia niestandardowych wibracji dla połączeń przychodzących.
Nowe rozwiązanie API HapticGenerator w przyszłości powinno zostać wykorzystane w nowych modelach smartfonów, ale popularność tej funkcji zależy również od programistów, którzy muszą zmodyfikować swoje aplikacji. Możliwe, że w przyszłości grając w gry na Androidzie poczujemy się jak podczas gry na konsoli. O każdym zwrocie akcji będziemy infromowani z wykorzystaniem wibracji.
Więcej informacji o Androidzie 12 znajdziesz tutaj.








Źródło: xda-developers.com