Android TV: reklamy od Google, użytkownicy niezadowoleni

Użytkownicy Android TV oraz przystawek mogą poczuć się zaskoczeni - na ekranie głównym pojawiło się miejsce na treści sponsorowane, czyli reklamy. Dlaczego?

Aktualizacja Android TV przyniosła nową sekcję na ekranie głównym, mająca nazwę "Sponsored". Sekcji tej nie można w żaden sposób usunąć, a mają być w niej wyświetlane treści reklamowe. Jak podaje Google w oficjalnym oświadczeniu, jest to dążenie do "optymalizacji dopasowywania treści do indywidualnych preferencji użytkownika oraz nowy sposób na jego zaangażowanie". Producenci telewizorów i przystawek TV nie mają żadnego wpływu na to, co będzie wyświetlane w tej sekcji. Zarówno dobór treści sponsorowanych, jak i sposób ich wyświetlania, to w całości sprawa Google. Jednak pomimo tego, że sekcja ta na razie jest pusta i nie są w niej wyświetlane żadne reklamy, użytkownicy na całym świecie już wyrażają głośno swoje niezadowolenie z tej sprawy, podkreślając, że nie po to wydają większe pieniądze na SmartTV, aby oglądać na nich sponsorowane reklamy w 4K.

We wspomnianym wcześniej, oficjalnym oświadczeniu, Google poinformowało również, że jest to na razie "program pilotażowy", więc nie wiadomo, co dalej - czy ilość reklam zostanie rozszerzona, czy zmieni się wielkość sekcji, a może zostanie wprowadzony nowy sposób wyświetlania treści sponsorowanych? Na Reddit pojawiły się porady, jak cofnąć aktualizację przynoszącą kontrowersyjną nowość, jednak znawcy tematu odradzają podobne zabiegi - mogą one wpłynąć negatywnie na funkcjonalność całego urządzenia.