Apex Legends: ponad 355 tys. graczy zbanowanych

4 lutego 2019 zadebiutowało Apex Legends i z miejsca zdobyło sobie popularność. Jednak w ciągu miesiąca i kilku dni znalazło się ponad 355 tysięcy graczy, którzy zostali zbanowani. Dlaczego?

Oczywiście chodzi o oszustwa stosowane w rozgrywce. Czy jest to duża liczba? To już zależy w jakiej skali patrzeć. Aktualnie liczbę aktywnych graczy tej darmowej stzrelanki ocenia się na ponad 50 milionów osób 0 zarówno na PC, jak i konsolach - więc te 355 000 nie stanowi duży odsetek graczy. O liczbie tej poinformował przedstawicieli producenta, Respawn Entertainment w oficjalnym wątku gry na Reddicie. Zadeklarował także, ze studio inwestuje dużo sił i środków w wykrywanie oszustów, a także zaimplementuje bezpośrednio w rozgrywce możliwość raportowania przez graczy osób, które ich zdaniem dopuszczają się cheatowania.

Oprócz tego studio współpracowało z Nvidia, aby zlikwidować bug powodujący crash gry DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG - który trafia się przede wszystkim posiadaczom kart RTX. Od tego tygodnia będzie działać wspólnie z AMD, aby zapobiec ewentualnym błędom podczas używania kart tej firmy. Nowa aktualizacja gry przyniesie rozwiązania niektórych problemów - pozostałe wymagają jeszcze odkrycia przyczyn. Niestety, nie będzie w niej rozwiązania problemu, którego domaga się wielu graczy, a mianowicie możliwości ponownego dołączenia do rozgrywki po jej opuszczeniu na skutek crasha lub utraty połączenia z serwerem.