Aplikacja - analityk

Na polskim rynku rozpoczęła się dystrybucja systemów wspomagania decyzji marketingowych firmy NetPerceptions.

AGS New Media zawarła porozumienie z amerykańską firmą NetPerceptions. Na mocy umowy polska spółka stanie się dystrybutorem oprogramowania NetPerceptions na rynku wschodnioeuropejskim. Przedsiębiorstwo będzie wyłącznym partnerem NetPerceptions w Polsce, Czechach, na Węgrzech i w Rosji.

NetPerceptions oferuje zestaw aplikacji pod nazwą Retail Revelations, służących do wspomagania podejmowania decyzji dotyczących sprzedaży, marketingu i reklamy zarówno dla sklepów online, ośrodków typu call center, jak i tradycyjnych sieci handlowych. Oprogramowanie analizuje zachowania klientów i ich decyzje o zakupie, pozwalając wybrać skuteczne formy promocji. W skład sztandarowego pakietu RetailRevelations wchodzą cztery aplikacje. Pierwsza z nich, Advertising Advisor, wspomaga analizę wyników kampanii reklamowych dla dużych sieci sprzedaży detalicznej, pozwalając na przygotowywanie optymalnych kampanii promocyjnych i śledzenie ich przebiegu.

Kolejnym systemem w ofercie NetPerceptions jest E-commerce Analyst. Narzędzie to przeznaczone jest dla firm prowadzących handel elektroniczny. Dzięki niemu firmy mogą uzyskać generowane w czasie rzeczywistym raporty, wspomagające decyzje dotyczące kształtowania oferty sklepu internetowego i działań marketingowych.

Personalization Manager, jak wskazuje sama nazwa, jest to rozwiązanie służące do personalizacji oferty sklepów online. Aplikacja umożliwia np. kierowanie kampaniami promocyjnych do wybranych grup klientów. Częścią tego systemu jest Recomendation Engine, narzędzie analizujące na bieżąco zachowania klienta odwiedzającego sklep i polecające mu towary, które wybierają osoby o podobnych preferencjach (one-to-one marketing). Administratorzy mają do dyspozycji także system raportów, na podstawie których można śledzić skuteczność podejmowanych działań.

W ofercie NetPerceptions znajduje się także system dla ośrodków typu CallCenter, za pomocą którego obsługa call center jest w stanie proponować klientom te produkty, które mogą wzbudzić ich największe zainteresowanie. Rozwiązanie to pozwala także na wybranie grupy klientów, którzy są potencjalnie najbardziej skłonni zakupić dany towar.

Klientami NetPerceptions na świecie są m.in. Amazon, eBay, Tesco, J. C. Penney, Procter & Gamble czy BMG Online. W Polsce oprogramowanie Retail Revelations jako pierwszy zakupi Empik.com.