Apple iPad straci popularność, gdy jego rywale obniżą swoje ceny

Analitycy z Forrestera Research mówią, że firmy rywalizujące z Apple na rynku tabletów mogą zwiększyć swoje udziały w rynku. W tym celu muszą jednak obniżyć ceny swoich tabletów, tak by były wyraźnie niższe od ceny iPada.

Według Forrestera firmy takie jak Acer, Archos, Asus, HP, Motorola, RIM, Samsung i Toshiba muszą zadbać w lepsze treści i aplikacje dla swoich urządzeń. Analitycy zauważają, że ceny wszystkich konkurentów iPada pozostają zbyt wysokie, a żaden z nich nie stworzył platformy, która dostarczałaby treści i aplikacje mogące równorzędnie rywalizować z tymi znanymi z tabletu Apple.

Bardzo ważne dla sukcesu tabletów rywalizujących z iPadem ma być właściwe ocenienie potrzeb użytkowników. Innym problemem jest też pozyskanie deweloperów i dostawców treści, którzy zechcą dostosowywać swoje produkty do różnych systemów i urządzeń.

Analitycy uważają, że dobrym sposobem promocji marki może być wprowadzanie tabletów jako usługi w różnych miejscach. Z rozwiązania takiego skorzystał Samsung, który na czas lotu wręczał tablety Galaxy Tab pasażerom pierwszej klasy linii lotniczych American Airlines. Wczoraj informowaliśmy, że nowa wersja tabletu Samsunga została zakazana w Europie na wniosek firmy Apple.

Na podstawie 13 886 dorosłych ankietowanych w Europie, Forrester ocenił, że tablety sprzedane w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) będą stanowić jedną trzecią globalnej sprzedaży tych urządzeń. Jest trzykrotnie wiecej Europejczyków planujących kupić tablety niż tych, którzy już je mają.

Europa może być więc szansą dla rywali iPada. Dodatkowym plusem jest fakt, że poza Wielką Brytanią marka Apple nie jest aż tak popularna w Europie. Producenci tabletów muszą jednak pamiętać o obniżeniu cen i polepszeniu jakości oferowanych treści.