Apple królem smartwatchy ale goni je Xiaomi

Według danych IDC za drugi kwartał, globalny rynek smartwatchy nadal należy do Apple. W ostatnich miesiącach amerykanie wprowadzili na rynek 4,7 mln sztuk inteligentnych zegarków z systemem watchOS. Niewiele gorzej poradziło sobie chińskie Xiaomi. Wskaźnik dostaw urządzeń wearables zatrzymał się u nich na poziomie 4,2 mln egzemplarzy.

Apple Watch 3

Porównując dane rok do roku widać wyraźnie ogromną dynamikę wzrostu dostaw w przypadku Apple Watch (to aż 38,4 proc.). Plasujące się na drugim miejscu Xiaomi zanotowało w analogicznym okresie wzrost dostaw o blisko 20 proc. Trzecie miejsce w rankingu zajął Fitbit, ale w przypadku tego producenta o trendzie wzrostowym dostaw mowy być nie może (spadek o 21,7 proc).

Pierwszą piątkę zamykają Garmin oraz Huawei. Brak obecności w zestawieniu IDC produktów koreańskiego Samsunga może nieco zaskakiwać.

Ranking producentów smartwatchy (II kw. 2018) według IDC

Ranking producentów smartwatchy (II kw. 2018) według IDC

Zmuszeni do przesiadki na nowy sprzęt

Skąd tak dobre wyniki Apple Watch? Wynika to głównie z faktu wymiany pierwszej generacji inteligentnego zegarka na jego kolejną odsłonę. Na taki krok zdecydowała się sporo grupa użytkowników, ze względu na brak aktualizacji sprzętu do najnowszej wersji watchOS 5. Apple poinformowało o wyłączeniu pierwszej generacji Apple Watch z procesu odświeżenia platformy systemowej już w czerwcu.

Obecnie oczekujemy na premierę już czwartej odsłony Apple Watch. Być może zobaczymy ją już na najbliższej konferencji giganta z Cupertino zaplanowanej na 12 września. Głównym aktorem wydarzenia będzie oczywiście nowy iPhone.