Apple: muzycznej dominacji ciąg dalszy

Produkty z serii iPod pozostają najpopularniejszymi w USA przenośnymi odtwarzaczami plików audio - z danych przedstawionych właśnie przez firmę NPD Group wynika, że w drugim kwartale br. miały on ponad 75-procentowy udział w rynku.

"Koncern Apple doskonale poradził sobie z utrzymaniem zainteresowania klientów swoimi produktami - głównie za sprawą wielomilionowych wydatków na reklamę" - skomentował Ross Rubin, analityk NPD Group.

Udział produktów Apple'a w rynku odtwarzaczy muzycznych oceniono na 75,6%. Na drugim miejscu znalazła się firma SanDisk (z udziałem szacowanym na 9,7%), zaś na trzeciem - Creative (4,3%). Czwarte miejsce zajął Samsung (2,5%), zaś piąte - koncern Sony (1,9%).

Analitycy zwracają jednak uwagę, że Apple może w przyszłości mieć kłopoty z utrzymaniem tak dużej części rynku - przede wszystkim dlatego, że coraz większą popularnością cieszą się w USA telefony komórkowe oraz palmtopy z funkcją odtwarzacza plików audio. Dlatego też, ich zdaniem, producenci standardowych odtwarzaczy audio powinni skupić się na promowaniu tych cech ich produktów, które dają im przewagę nad producentami "telefono-odtwarzaczy" - czyli m.in. większej pojemności, wygodniejszego interfejsu oraz lepszej obsługi zabezpieczeń DRM.