Apple nie nadąża z produkcją nowych tabletów?

Niewykluczone, że zainteresowanie tabletem iPad zaskoczyło kierownictwo koncernu Apple. O ponad tydzień przesunięto termin realizacji części zamówień nowego urządzenia w przedsprzedaży. Do oficjalnej sprzedaży iPad trafi 3 kwietnia.

Przedsprzedaż nowych tabletów Apple rozpoczęto 12 marca. Obiecywano wtedy realizację zamówienia najpóźniej do terminu oficjalnej premiery nowego urządzenia. Jednak z informacji agencji Reuters wynika, że terminy realizacji części złożonych w przedsprzedaży zamówień na nowe urządzenia Apple zmieniły się 27 marca. Zlikwidowano również opcję osobistego odbioru urządzenia w jednej z placówek handlowych Apple. Jednocześnie przedstawiciele amerykańskiego koncernu podkreślają, że wszystkie zamówienia złożone przed 27 marca zostaną zrealizowane najpóźniej w dniu oficjalnej premiery rynkowej tabletu iPad. Oficjalnego powodu zmiany terminu przedstawiciele koncernu nie ujawniają.

Chociaż decyzja taka może być związana z kwestiami logistycznymi, to zdaniem analityków bardziej prawdopodobne są problemy bezpośrednio związane ze skalą produkcji. Niewykluczone, że popyt na pierwszy firmowany logo Apple zaskoczył nawet kierownictwo koncernu. Według nieoficjalnych doniesień tylko w ciągu pierwszego tygodnia przedsprzedaży złożono "kilkaset tysięcy" zamówień. Możliwe więc, że przy takiej skali popytu w pierwszym kwartale sprzedaży Apple sprzeda więcej tabletów iPad, niż miało to miejsce w przypadku pierwszych trzech miesięcy sprzedaży telefonu iPhone. Pojawiają się m.in. prognozy zakładające, że tylko w drugim kwartale br. Apple sprzeda ponad milion nowych tabletów. Pierwszy milion terminali iPhone sprzedano po 74 dniach sprzedaży. Taką samą liczbę terminali iPhone 3G sprzedano już w ciągu pierwszych dwóch dni obecności na rynku. Za tydzień będzie wiadomo, czy iPad pobije ten rekord.

W Stanach Zjednoczonych najtańsza wersja tabletu Apple kosztować będzie 499 USD. Tymczasem z analiz firmy iSuppli wynika, że koszt produkcji takiej wersji tabletu iPad to mniej niż 230 USD. Warto dodać, że pod koniec kwietnia br. na rynek trafić mają iPady wyposażone w moduł 3G. Poszczególne modele mają być o 130 USD droższe od urządzeń wyposażonych jedynie w moduł Wi-Fi. W Polsce iPad ma być dostępny najwcześniej w trzecim kwartale br. Warto dodać, że z pojawiających się w Internecie informacji wynika, że w Polsce cena rynkowa tabletu iPad przekroczy 2,2 tys. zł netto.

Czytaj też:

iPad w biznesie - tak, ale jeszcze nie teraz

iPad, czy Kindle uratują książki i gazety?

Rzeczywistość cyfrowo rozszerzona