Apple obniża cenę głośnika HomePod

Czy obniżka ceny o 50 dolarów przyciągnie klientów?

Jeśli zapomniałeś, że Apple nadal sprzedaje inteligentny głośnik nie jesteś sam. W końcu, HomePod walczył, aby zdobyć nawet znikomy udział na rynku inteligentnych głośników i został praktycznie zignorowany przez Apple na ostatniej konferencji. Teraz firma przypomniała sobie o nim i obniżyła jego cenę.

Źródło: macworld

Źródło: macworld

W czwartek firma Apple obniżyła cenę HomePod do 299 dolarów (około 1150 zł), co oznacza zniżkę w wysokości 50 dolarów w stosunku do poprzedniej ceny. Apple nie informuje nigdzie o czasie trwania oferty, co oznacza, że 17 procentowa zniżka jest stała. To sprawia, że cena HomePod jest trochę bardziej przystępna, ale nadal jest to jeden z najdroższych inteligentnych głośników dostępnych na rynku. Tańsze są nawet urządzenia firm z branży zajmującej się audio. Na dodatek HomePod nie wyróżnia się jakością dźwięku.

W Polsce HomePod nie jest dostępny w oficjalne sprzedaży. Oferują go jednak sprzedawcy sprowadzający urządzenie z rynków, gdzie jest ono dostępne w sprzedaży.

HomePod został wprowadzony do sprzedaży z opóźnieniem i brakiem kilku funkcji. Obecnie po 14 miesiącach na rynku sytuacja uległa zmianie. Pojawiło się wsparcie dla Airplay 2 oraz nowe języki i nowe funkcje, jak np. możliwość odbierania połączeń telefonicznych.

Nie do końca rozumiemy, dlaczego Apple sprzedaje swój inteligentny głośnik. Brakuje mu integracji z innymi urządzeniami smart home. Dodatkowo firma współpracuje z Amazon, aby abonenci Apple Music mogli odtwarzać muzykę na wszystkich urządzeniach z serii Echo. Nawet na stronie Apple informacje o głośniku HomePod są głęboko i skrzętnie ukryte. Obniżka ceny może pomóc w zwiększeniu sprzedaży, ale bardziej prawdopodobne jest, że Apple chce się pozbyć HomePod z magazynów. Tym bardziej, że nie słyszeliśmy żadnej wzmianki o ewentualnym następcy.