Apple próbowało ograniczyć płatności w aplikacji Netflix

E-maile od Apple pochodzą z grudnia 2018, kiedy Netflix uniemożliwił nowym użytkownikom zapisanie się do subskrypcji w swojej aplikacji na iPhone.

Apple próbowało ograniczyć płatności w aplikacji Netflix

Salon Apple

Trwający proces Epic Games vs Apple, który stawia w centrum uwagi zasady App Store, ujawnił e-maile od Apple próbujące powstrzymać Netflix przed opuszczeniem App Store.

E-maile od Apple pochodzą z grudnia 2018, kiedy Netflix uniemożliwił nowym użytkownikom zapisanie się do subskrypcji aplikacji na iPhone. Wewnętrzne e-maile omawiają różne sposoby, w jakie Apple i Netflix mogą znaleźć kompromis, a także sugerują środki karne dla giganta streamingu.

W wewnętrznej wiadomości e-mail dyrektor Apple ds. Zarządzania biznesem w sklepie App Store, Carson Oliver, napisał, czy Apple powinno zastosować środki karne za próbę usunięcia obsługi dokonania zakupu w aplikacji na niektórych rynkach.

Podczas tych rozmów mówiono również o tym, że obie firmy zamierzają znaleźć „rozwiązanie pośrednie dla aplikacji telewizyjnej”, odnosząc się do odmowy Netflix na integrację z aplikacją Apple TV.

Nastąpiło to w czasie, gdy firma z Cupertino miała mniej niż rok od uruchomienia swojej platformy Apple TV +. E-mail pokazuje, że Apple zasugerował różne sposoby współpracy obu firm, takie jak dalsze skoordynowane udostępnianie w iOS i Apple TV lub program wideo premium, który zapewnia dostęp do subskrypcji premium.

Apple próbowało ograniczyć płatności w aplikacji Netflix

Aplikacja Netflix

Polityka Apple dotycząca sklepów z aplikacjami wymaga 30-procentowego obniżenia całkowitych przychodów od programistów i ogranicza fakturowanie do pośrednictwa Apple. Gigant technologiczny spotkał się z krytyką, między innymi ze strony firm takich jak Spotify, Facebook i Telegram.

W zeszłym roku Apple wyrzucił ze swojego sklepu Fortnite od Epic Games, który uruchomił plan płatności bezpośrednich, co umożliwiało użytkownikom płacenie bezpośrednio do Epic za zakupy w aplikacji Fornite.

Trwający proces ma trwać ponad trzy tygodnie, a jeśli Epic Games wygra, może zakłócić ekonomię rynku aplikacji o wartości 100 miliardów dolarów i zapewnić milionom programistów możliwość pominięcia 30 procent sprzedaży na rzecz Apple.