Apple trafia do sądu za LTE w iPadzie. Już "wymięka" i chce zwracać pieniądze
-
- 28.03.2012, godz. 20:22
Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów poinformowała o skierowaniu przeciwko Apple sprawy do sądu. Powód? Wprowadzanie w błąd klientów twierdzeniem, że nowy tablet iPad wspiera szybką technologię komunikacji LTE.
Nowy Apple iPad cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Niestety urządzenie to nie jest doskonałe. Dotyczy to przede wszystkim obsługi szybkiej technologii komunikacji LTE, z której mogą skorzystać jedynie mieszkańcy Ameryki Północnej.
Operatorzy kontra Apple
Operatorów z innych krajów nie złości jednak brak wsparcia dla oferowanych przez nich sieci LTE, lecz fakt, że Apple w swoich reklamach oraz na stronach internetowych wyraźnie daje do zrozumienia, że nowy iPad takie wsparcie oferuje. Dopiero czytając tekst napisany malutkim druczkiem informuje, że dotyczy to jedynie operatorów z USA i Kanady.
Zobacz również:
- W co zagrać na słabym komputerze - najlepsze gry z niskimi wymaganiami
- Recenzja: Recenzja Apple MacBook Air 15" (2023)
Takie postępowanie może zdaniem europejskich i australijskich operatorów wprowadzać ich klientów w błąd. W związku z tym wystosowali oni niedawno oświadczenie, w którym domagali się, aby Apple przestało reklamować swój nowy tablet używając oznaczenia 4G.
Australia górą
Niestety pozostało ono bez odzewu. Na szczęście dla Australijczyków z pomocą przyszła im tamtejsza Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów, która poinformowała o skierowaniu przeciwko Apple sprawy do sądu. Działania te przyniosły natychmiastowy skutek.
Aby udobruchać Komisję Apple zgodziło się bowiem przed sądem na podjęcie najpóźniej od 5 kwietnia następujących kroków:
- będzie wyświetlało w materiałach promocyjnych, na stronie internetowej oraz w sklepie online wyraźną informację o tym, że nowy iPad nie jest zgodny z australijskimi sieciami 4G LTE
- ten sam komunikat ma się pojawić w sklepach Apple oraz u innych sprzedawców
- Apple skontaktuje się e-mailem z osobami, które zakupiły pomiędzy 16 a 28 marca iPada w wersji WiFi + 4G przesyłając im wspomnianą wcześniej informację oraz proponując zwrot pieniędzy za zakupiony tablet (niestety trzeba go zwrócić;-)
________________
Bardzo podobają mi się działania Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów. A wam?