Apple ukarane za niezgodną z prawem politykę gwarancyjną

900 tysięcy euro wynosi kara jaką włoski Urząd Ochrony Konkurencji nałożył na Apple. Amerykańska firma podpadła niezgodnymi z prawem praktykami, które stosowała w odniesieniu do gwarancji na swoje produkty.

Konsumenci mają swoje prawa, które firmy często próbują łamać. Najświeższym przykładem jest tutaj Apple, któremu włoski Urząd Ochrony Konkurencji i Rynku zarzucił stosowanie niejasnych zasad w zakresie gwarancji na swoje produkty.

Szczególne zastrzeżenia wzbudził program AppleCare Protection Plan, w którym Apple namawia nabywców swojego sprzętu do wydłużenia (za odpowiednią opłatą) standardowej rocznej gwarancji do lat trzech. Sęk w tym, że według prawa obowiązującego na terenie Włoch wspomniana standardowa gwarancja powinna już na starcie wynosić dwa lata.

Zobacz również:

  • MacBook Pro 2021 - data premiery, cena, specyfikacja techniczna [28.10.2021]
  • Masz problemy z dźwiękiem w iPhone 12? Apple naprawi go za darmo!

Biorąc to wszystko pod uwagę włoski Urząd postanowił nałożyć na dwa oficjalne sklepy kalifornijskiej firmy karę w łącznej wysokości 900 tysięcy euro oraz zobowiązać ją do zmiany swojej gwarancyjnej polityki.

Oczywiście suma ta jest śmiesznie niska w porównaniu z możliwościami finansowymi najbogatszej firmy na świecie. Ważny jest jednak sam fakt zauważenia problemu i zmierzenia się z nim.

Z pewnością bardziej dociekliwi zauważą, że na terenie Stanów Zjednoczonych Apple również udziela rocznej gwarancji na sprzedawany przez siebie sprzęt. Co nas jednak to obchodzi? Przecież chcąc prowadzić biznes w jakimś kraju należy się stosować do prawa w nim obowiązującego.

_________

Bardzo dobrze, że tak się stało. Czekam teraz na podobny ruch (jeżeli oczywiście jest on możliwy w naszych realiach prawnych) ze strony naszego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kto jest za?