Assassin’s Creed Valhalla, wszystko co wiemy o nowej grze Ubisoftu: postacie, mapa, system walki, platformy, data premiery i więcej [Aktualizacja 05.11.2020]

Premiera Assassin’s Creed Valhalla jest tuż za rogiem, sprawdźmy, co wiemy na temat nowej odsłony tej kultowej serii.


"Są bez serca, bezbożni barbarzyńcy"

O kim mowa? Oczywiście o wikingach, w zasadzie od miesięcy plotkowano o tym, że najnowszy Assassin’s Creed pozwoli nam wcielić się w tych niezwykłych wojowników. Jak podkreśla Ashraf Ismail - dyrektor kreatywny AC: Valhalla, gra pozwoli graczom na "kompletne doświadczenie życia wikinga". Głównym bohaterem historii jest Eivor, którego płeć będziemy mogli sami wybrać. Co ciekawe, twórcy zdradzili, że zarówno męski, jak i żeński Eivor są kanoniczni dla historii (a nie, jak w przypadku AC: Odyssey - tylko Kassandra). Do dyspozycji graczy zostanie oddany również rozbudowany system personalizacji bohatera, który pozwoli nam m.in. zmienić jego fryzurę, ubrania, tatuaże i wiele innych.

Assassin’s Creed Valhalla, wszystko co wiemy o nowej grze Ubisoftu: postacie, mapa, system walki, platformy, data premiery i więcej [Aktualizacja 05.11.2020]

Świat Mrocznych Wieków - czas i miejsce akcji

Assassin’s Creed Valhalla przeniesie graczy do dziewiątego wieku, czyli do okresu w historii, często określanego jako "epoka wikingów". Teatrem naszych działań będzie głównie Anglia, jednak możliwe będzie zwiedzenie również dzikich terenów Norwegii (w której to zresztą zaczyna się cała przygoda). Twórcy pozwolą graczom odwiedzić trzy wielkie miasta tamtego okresu - Londyn, Winchester oraz Jórvík (dzisiejszy York). Twórcy szykują jeszcze kilka niespodzianek związanych z dostępnymi obszarami, ale nie chcą spoilerować fabuły. Pewne jest natomiast, że powrócimy do teraźniejszości i poznamy ostatni rozdział historii Layly, bohaterki znanej z AC: Originis i AC: Odyssey.

Jak przystało na wikingów, nie zabraknie wypraw łupieżczych. W tym celu konieczne będzie regularne rekrutowanie nowych członków naszego klanu oraz sprawne wykorzystanie długich łodzi, które będziemy mogli personalizować i usprawniać. Niestety, zabraknie bitw morskich. Twórcy uznali, że nie do końca pasują one do historii o wikingach. Drugą, obok wypraw, kluczową formą aktywności będą oblężenia - ogromne bitwy, które wpłyną na układ sił na geopolitycznej mapie Anglii.

Wszystkie dobra, zdobyte podczas wypraw, gracze wykorzystają do rozbudowy i ulepszenia swojej wioski w Norwegii, która pełnić będzie rolę "bazy wypadowej". Co ciekawe, zrekrutowani przez nas najemnicy mają być teraz znacznie bardziej "żywi". W przerwach pomiędzy walką będą oni odpoczywać w wiosce, korzystając z jej uroków.

Assassin’s Creed Valhalla, wszystko co wiemy o nowej grze Ubisoftu: postacie, mapa, system walki, platformy, data premiery i więcej [Aktualizacja 05.11.2020]

Aktualizacja - 05.11.202

Jak ujawnił Raphael Lacoste - dyrektor artystyczny Assassin's Creed Valhalla, najnowsza produkcja Ubisoftu pozwoli nam zwiedzić nie tylko Brytanię, ale również Asgard. Ta mityczna kraina jest jedną z dziewięciu królestw z wikińskiej mitologii i zamieszkuje ją ród Asów, czyli tak naprawdę bogów. Nawet osoby niezaznajomione z wierzeniami Wikingów z całą pewnością kojarzą takie postacie jak: Odyn, Thor, Baldur, Hajmdal czy Loki, a wszyscy oni są mieszkańcami Asgardu.

Assassin's Creed Valhalla podąży zatem drogą wytyczoną przez AC: Origins i AC: Odyssey i w grze napotkamy liczne istoty nadprzyrodzone, a z częścią z nich najpewniej przyjdzie nam się zmierzyć. Raphael Lacoste dodał również, że świat, który jego zespół stworzył na potrzeby gry jest najbardziej zróżnicowanym, jaki kiedykolwiek powstał w Ubisofcie.

Assassin’s Creed Valhalla to RPG "pełną gębą"

Od czasów premiery Assassin’s Creed: Origins, seria coraz mocniej skręca w stronę klasycznej gry RPG. Valhalla ma zamiar wprowadzić elementy znane z gier fabularnych na nowy, wyższy dla cyklu, poziom. Twórcy zapewniają, że Eivor jest niezwykle plastyczną postacią i to, tak naprawdę, dopiero decyzje graczy go uformują. Swoboda działań i podejmowania decyzji ma być ogromna. Podobnie rzecz wygląda z rozwojem bohatera.

Twórcy zrezygnowali z "cyferek" i porzucili klasyczny system "levelowania", o sile Eivora decydować będą głównie zdobyte umiejętności (w ramach rozbudowanego drzewka) oraz posiadany sprzęt. Ten ostatni ma być unikalny, każdy element pancerza czy zdobyta broń będzie na swój sposób wyjątkowa. Co więcej, do dyspozycji graczy oddany zostanie rozbudowany system rzemiosła, który pozwoli na ulepszania i modyfikację rynsztunku, co ostatecznie zaowocuje tym, że pancerz zdobyty na początku przygody może nam skutecznie służyć przez całą grę.

System walki, jakiego jeszcze nie było

Wspomniany już dyrektor kreatywny Assassin’s Creed Valhalla - Ashraf Ismail, opisuje system walki w grze jako "brutalny i ciężki". Celem twórców było jak najwierniejsze oddanie sposobu walki ludów z dziewiątego wieku, a ten nie słynął z subtelności, a raczej stawiał często na proste, aczkolwiek skuteczne i przy tym brutalne rozwiązania. Każdy zamach topora czy każda obrona tarczą ma coś znaczyć i być odczuwalna dla graczy. Satysfakcja płynąca z każdego ataku ma przewyższać wszystko, czego doświadczyliśmy dotąd w serii.

Assassin’s Creed Valhalla, wszystko co wiemy o nowej grze Ubisoftu: postacie, mapa, system walki, platformy, data premiery i więcej [Aktualizacja 05.11.2020]

Na system walki składać się będzie również bogaty arsenał wyposażenia, w którego skład wejdą zarówno bronie dwuręczne (topory, włócznie, miecze, cepy), jak i bronie jednoręczne (toporki, miecze). Nie zabraknie też oczywiście tarcz (w tym charakterystycznych, okrągłych tarcz wikingów) oraz możliwości używania dwóch broni jednoręcznych jednocześnie. Ten ostatni sposób walki pozwoli nam na dowolne mieszenia oręża. Twórcy nie chcą nas niczym ograniczać, a Ashraf Ismail stwierdził, że jeśli mamy takie życzenie, to możemy używać nawet dwóch tarcz.

To wszystko byłoby jednak mało istotne, bez ciekawych i wymagających przeciwników. Tych ma być całe mnóstwo, a co ważniejsze, przez cały czas spędzony przy grze mają nas oni zaskakiwać i być realnym zagrożeniem.

Przemoc, seks i narkotyki - Assassin’s Creed Valhalla nie jest grą dla dzieci

Nie oszukujmy się, wikingowie to nie rycerze w lśniących zbrojach. Do Brytanii nie udali się też w celach turystycznych. Najazdy i grabieże rządzą się swoimi prawami, nie ma w nich miejsca na delikatność. Ubisoft chcąc jak najwierniej oddać historię i rolę wikingów w świecie przedstawionym, zadbał o wiele drobnych detali. Oznacza to, że przemoc, seks, alkohol i inne używki będą pojawiać się podczas rozgrywki regularnie.

ESRB (Entertainment Software Rating Board) - amerykańsko-kanadyjska organizacja zajmująca się ocenianiem i klasyfikowaniem zawartości gier, potwierdziła, że w grze pojawią się m.in.: możliwość korzystania z "domów uciech", narkotyki (w postaci grzybów halucynogennych) i symulacja towarzyszących im doznań oraz przemoc (dekapitacje, rozczłonkowywanie).

Oznacza to, że w najnowszą odsłonę serii Assassin’s Creed z całą pewnością nie powinny grać dzieci.

Tryb sieciowy

Klasycznej kooperacji w Assassin’s Creed Valhalla nie uświadczymy, ale twórcy zapewniają, że mają kilka ciekawych sposobów, które pozwolą graczom na interakcję. Jednym z nich będzie możliwość werbowania wikińskich najemników, stworzonych przez innych graczy i udostępniania online własnych. W zamian za to, otrzymywać będziemy pewien udział w łupach za każdym razem, gdy nasi wojacy pomogą innym graczom.

Assassin’s Creed Valhalla, wszystko co wiemy o nowej grze Ubisoftu: postacie, mapa, system walki, platformy, data premiery i więcej [Aktualizacja 05.11.2020]

Data premiery i dostępne wersje

Assassin’s Creed Valhalla nie ma jeszcze wyznaczonej konkretnej daty premiery. Na razie wiemy jedynie, że produkcja, nad którą pieczę sprawuje studio Ubisoft Montreal, zadebiutuje w okresie świątecznym bieżącego roku. Gra jest tytułem cross-gen, co oznacza, że zadebiutuje równolegle na obecnej (PS4, Xbox One), jak i przyszłej generacji konsol (PS5, Xbox Series X). Valhalli oczywiście nie zabraknie również na PC i Google Stadia.

Przedsprzedaż gry już wystartowała i możecie nabyć jedną z czterech dostępnych wersji:

  • Standardowa (tylko gra)
  • Złota (gra + przepustka sezonowa)
  • Ultimate (gra, przepustka sezonowa, dodatkowe przedmioty w grze)
  • Kolekcjonerska (gra, przepustka sezonowa, dodatkowe przedmioty w grze, figurka z Eivorem, soundtrack, zestaw litografii, steelbook, kolekcjonerskie opakowanie)

Assassin’s Creed Valhalla, wszystko co wiemy o nowej grze Ubisoftu: postacie, mapa, system walki, platformy, data premiery i więcej [Aktualizacja 05.11.2020]

Aktualizacja - 05.11.202

Dzięki bliskiej współpracy firm Microsoft i Ubisoft, ta druga zdecydowała się przyspieszyć premierę AC: Valhalla i gra zadebiutuje już 10 listopada, a więc w tym samym dniu, co konsole nowej generacji Xbox Series X i Series S.

Assassin’s Creed Valhalla wymagania na PC

Firma Ubisoft podzieliła się z nami informacjami na temat wymagań sprzętowych Assassin’s Creed Valhalla na PC. Prezentują się one następująco:

Minimalne wymagania:

  • System: Windows 10 (tylko 64-bit)
  • Procesor: Intel Core i5-4460 lub AMD Ryzen 3 1200
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 960 4GB lub AMD R9 380 4GB
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • DirectX: 12.0
  • Miejsce na dysku: 50 GB

Rekomendowane (FullHD, 30 kl./s):

  • System: Windows 10 (tylko 64-bit)
  • Procesor: Intel Core i7-4790 lub AMD Ryzen 5 1600
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB lub AMD RX 570 8GB
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • DirectX: 12.0
  • Miejsce na dysku: 50 GB (dysk SSD)

Rekomendowane (FullHD, 60 kl./s):

  • System: Windows 10 (tylko 64-bit)
  • Procesor: Intel Core i7-6700 lub AMD Ryzen 7 1700
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB lub AMD Vega 64 8GB
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • DirectX: 12.0
  • Miejsce na dysku: 50 GB (dysk SSD)

Ultra (4K, 30 kl./s):

  • System: Windows 10 (tylko 64-bit)
  • Procesor: Intel Core i9 - 9700K lub AMD Ryzen 7 3700X
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 2080 8GB lub AMD RX 5700XT 8GB
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • DirectX: 12.0
  • Miejsce na dysku: 50 GB (dysk SSD)

Aktualizacja - 07.05.2020

Podczas dzisiejszego Inside Xbox zaprezentowano krótki materiał z rozgrywki w Assassin’s Creed Valhalla. Choć nie do końca na to liczyli gracze, to po raz pierwszy dane nam było zobaczyć, jak gra prezentuje się w akcji. Trzeba przyznać, że wygląda to naprawdę dobrze, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że next-genowo.

Przy okazji dowiedzieliśmy się również, że najnowsza odsłona serii zdecydowanie nie będzie największą, ani najdłuższą w historii. Twórcy podkreślili, że wzięli sobie do serca uwagi, jakie gracze mieli do AC: Odyssey i w Valhalli możemy liczyć na bardziej „skondensowaną” historię i mniejszy świat gry.

Aktualizacja II - 12.05.2020

Jak już dobrze wiemy, Assassin’s Creed Valhalla będzie tytułem cross-genowym. Można zatem oczekiwać, że wersja gry przeznaczone na konsole dziewiątej generacji zaoferuje nam najlepsze możliwe doznania. Okazuje się jednak, że nie do końca. W rozmowie z portugalskim oddziałem serwisu Eurogamer, przedstawiciele Ubisoftu przyznali, że Valhalla na wszystkich konsolach działać będzie w 30 klatkach na sekundę. Po nowej generacji moglibyśmy oczekiwać czegoś więcej. Na pocieszenie, pozostaje nam wiadomość, że wersja gry na Xbox Series X i PS5 otrzyma bardziej szczegółową oprawę, z wykorzystaniem 4K i szybszych czasów ładowania dzięki dyskom SSD.

Pozostaje mieć nadzieję, że ostatecznie do gry trafi tryb, który pozwoli nam wyświetlanie obrazu np. w 60 kl./s i rozdzielczości FullHD.

Aktualizacja III - 05.11.2020

Wraz ze zbliżającą się premierą Assassin’s Creed Valhalla, Ubisoft postanowił zintesyfikować swoje działania mające na celu promocję gry. Otrzymaliśmy m.in. nowy zwiastun oraz materiały wideo przybliżające historię i świat gry.

Do sieci trafił również nowy, obszerny gameplay, jednak pochodzi on już z nieoficjalnych źródeł. Jeśli zatem nie chcecie psuć sobie zabawy, to radzimy go nie oglądać.

Jak tylko poznamy więcej szczegółów na temat Assassin’s Creed Valhalla, możecie być pewni, że damy wam znać.