Asystent Google zamówi jedzenie i kupi bilet na autobus

Asystent Google stale się rozwija. Dodano możliwość zamówienia jedzenia oraz zakupu biletu na autobus.

Asystent Google zadebiutował oficjalnie w naszym kraju w połowie stycznia 2019 roku. Od jego uruchomienia minęło więc niecałe 3 miesiące, a serwis prężnie się rozwija. Uruchomiono także Actions on Google - usługę, która znacznie rozszerza jego możliwości, pozwalając na odbycie rozmów i uzyskanie pomocy od firm trzecich i partnerów strategicznych Google.

Od 4 kwietnia Actions on Google wspierają dwie znane firmy: FilixBus oraz Pyszne.pl wprowadziły do Asystenta Google swoje akcje, które umożliwiają przeprowadzenie transakcji jedynie za pomocą głosu.

Po poproszeniu Asystenta o wyszukanie połączenia za pomocą FlixBus uruchomione zastanie Actions on Google. Możemy zapytać się Asystenta, o połączenie między miastami. Dodatkowo nie musimy podawać miejsca odjazdu, jeżeli chcemy podróżować z miejscowości, w której się znajdujemy. Niestety rozwiązanie to nie działa jeszcze idealnie, co widać na załączonym zrzucie z ekranu. Musieliśmy dwukrotnie powtarzać miejsce docelowe oraz termin wyjazdu, aby dowiedzieć się o możliwym połączeniu.

Drugą z nowości jest możliwość rozmowy z Pyszne.pl. Niestety również w tym wypadku nie wszystko działa idealnie. Jeżeli poprosimy Asystenta o rozmowę z Pyszne.pl zostaniemy odesłani do wyszukiwarki internetowej. Dopiero po poproszeniu o rozmowę z Pyszne zostaniemy przełączeni do Actions on Google. Jest to niedopatrzenie ze strony Pyszne, ponieważ nawet w swoich reklamach firma używa zwrotu Pyszne.pl, a Asystent Google na niego nie reaguje. Gdy uda nam się wywołać Pyszne musimy powiązać konto na portalu z naszym kontem Google. Nie ma możliwości złożenia zamówienia, gdy na portalu Pyszne nie jesteśmy zalogowani za pomocą tego samego konta, które przypisane jest do Asystenta Google, z którego korzystamy.