Atak hakerów na British Airways. Wyciekły dane kart kredytowych 380 tys. klientów

Na przełomie sierpnia i września z serwerów brytyjskich linii lotniczych na skutek ataku hakerskiego wykradziono cenne informacje. Ofiarą cyberprzestępców mogły paść dane kart kredytowych 380 tys. pasażerów korzystających ze strony internetowej oraz aplikacji przewoźnika.

British Airways. Fot. pixabay

W ręce hakerów wpadły dane transakcji wykonywanych w dniach 21 sierpnia - 5 września za pośrednictwem strony British Airways oraz aplikacji mobilnej. Chodzi tu konkretnie o numery kart kredytowych, ich daty ważności oraz numery CVV2. Już takie informacje pozwalają cyberprzestępcom na wyczyszczenie kont klientów przewoźnika.

Dodatkowo hakerzy mogli również podejrzeć ich imiona i nazwiska, miejsca zamieszkania oraz adresy e-mail. Informacje o paszportach oraz szczegółach podróży pozostały nietknięte.

Brytyjski przewoźnik zapowiada rekompensaty

Przedstawiciele British Airways, którzy rozesłali już stosowne komunikaty do potencjalnie zagrożonych klientów zapowiadają pokrycie wszelkich strat związanych z zabezpieczeniem kart kredytowych. Ewentualne roszczenia, które mogą powstać na skutek włamania mają być rozpatrywane indywidualnie. Klientom BA zaleca się przy okazji kontakt z bankiem i zmianę hasła do konta w serwisie internetowym oraz aplikacji.

To już kolejny w ostatnich tygodniach przypadek ataku hakerskiego na serwery dużych linii lotniczych. Podobny przypadek dotknął w ostatnim czasie pasażerów Air Canada. W wyniku wycieku danych z aplikacji mobilnej w ręce cyberprzestępców dostały się poufne informacje dotyczące 20 tys. klientów. W tamtym wypadku numery kart kredytowych pozostały jednak skuteczniej zabezpieczone.