BMW prezentuje iDrive 8. Na pokładzie zagięty ekran i szybszy procesor

BMW zaprezentowało najnowszą wersję swojego systemu inforozrywki. Sprawdzamy, jakie nowości przewidziano oraz kiedy pierwsze samochody z nowym rozwiązaniem pojawią się na drogach.

BMW zaprezentowało właśnie najnowszą wersję swojego systemu inforozrywki. Bawarczycy zrywają z dotychczasowym designem deski rozdzielczej. Wraz z premierą ósmej już generacji iDrive inżynierowie całkowicie przeprojektowano deskę rozdzielczą, ale spokojnie - każdy fan BWM odnajdzie w niej charakterystyczne dla tej marki elementy.

iDrive 8 w połączeniu z Head Up Display

iDrive 8 w połączeniu z Head Up Display

Niestety przed cyfryzacją już nie uciekniemy. BMW nie zamierza stosować klasycznych zegarów z charakterystycznym pomarańczowym podświetleniem.

iDrive 8 wprowadza dwa nowe ekrany szerokokątne. Mniejszy o przekątnej 12,3 cala trafi za kierownicę. Multimedia wyświetlane będą na 14,9 calowy wyświetlaczu. Nowy zestaw wskaźników o nazwie BMW Curved Display jest lekko zagięty w stronę kierowcy. Twórcy tłumaczą, że ekrany zostały zaprojektowane tak, aby unosiły się nad resztą deski rozdzielczej.

BMW Curved Display

BMW Curved Display

Najnowszy system infrozrywki został gruntownie przebudowany.

Nie trafi on w formie aktualizacji do aktualnie sprzedawanych modeli, ponieważ wymaga innych podzespołów oraz urządzeń sterujących. iDrive 8 jest również lepiej zintegrowany z samochodami elektrycznymi. Po raz pierwszy nowy system inforozrywki zadebiutuje w nowych modelach elektrycznych iX oraz i4. Premiera odbędzie się jeszcze w tym roku.

BMW nie przekazało szczegółowych danych technicznych na temat parametrów iDrive 8. Producent chwali się jedynie, że nowy sprzęt jest w stanie przetworzyć od 20 do 30 razy więcej danych. Więcej danych technicznych poznamy w lipcu. Informacja ta pozwala sądzić, że właśnie wtedy dziennikarze otrzymają do testu nowe pojazdy wyposażone w iDrive 8.

Elementy iDrive 8

Elementy iDrive 8

Bawarscy inżynierowie poważnie potraktowali wirtualne zegary. iDrive 7 posiada spory ekran przed kierownicą, ale nie oferuje wielu możliwości personalizacji. W iDrive 8 do dyspozycji kierowców przygotowano cztery tryby - drive, focus, gallery oraz calm.

Cyfrowe zegary

Cyfrowe zegary

W trybie drive samochód automatycznie pokazuje najważniejsze w danym momencie informacje.

Po przełączeniu w widok focus otrzymamy jedynie niezbędne informacje. Tryb gallery zminimalizuje ilość wyświetlanych informacji z systemu inforozrywki, a w trybie calm otrzymamy jedynie informacje o prędkości pojazdu.

W dalszym ciągu iDrive oferuje tryby jazdy oraz możliwość dostosowywania ich do własnych potrzeb.

Nowością w iDrive 8 będzie także inteligentny asystent głosowy podobny do Hey Mercedes w nowszych wersjach MBUX. W chwili obecnej nie wiemy, czy rozwiązanie dostępne będzie w języku polskim.

Jak widać projektując iDrive 8, BMW wzięło sobie do serca rady i informacje zwrotne od dziennikarzy i użytkowników. Nowy system inforozrywki usuwa większość wad iDrive 7.

Pojazdy z iDrive 7 nie otrzymają nowej wersji systemu inforrozrywki, ale BMW przewiduje wprowadzenie kilku nowych funkcji i odświeżenie interfejsu. Dodatkowo obie wersje rozwijane będą równocześnie.

Źródło: techcrunch.com