Bannerowy sezon

Najnowsze badania wykazują większą efektywność reklamy bannerowej w porównaniu z tradycyjnymi reklamówkami telewizyjnymi i radiowymi.

Raport Andersen Consulting wykazuje, iż w okresie przedświątecznej gorączki zakupów największą skuteczność w zachęcaniu konsumentów do kupna danego towaru mają bannery reklamowe, zamieszczane na stronach WWW. Spośród 1500 respondentów uczestniczących w ankiecie 25% oświadczyło, iż to właśnie reklamy internetowe przekonały ich do nabycia jakiegoś produktu. Dopiero na dalszych miejscach znajduje się telewizja (14% głosów), radio (11% głosów) i uliczne billboardy (4%).

Z badania wynika też, że w tym roku aż 82% doświadczonych użytkowników sieci planuje zakup świątecznych prezentów w sklepach internetowych. W ubiegłym roku deklarację taką złożyło 56% procent badanych. Poza tym ponad połowa respondentów (58%) przyznała, że poświęciła w tym roku mniej czasu na dokonywanie zakupów w sposób tradycyjny i koncentrowała się bardziej na handlowej ofercie sieci.

"Analiza ta dotyczyła wyłącznie świątecznych zakupów internetowych. Zamierzamy przedstawić wkrótce kolejny raport na ten temat, do którego dane zostaną zebrane w innej porze roku. W ten sposób sprawdzimy czy reklamy bannerowe utrzymają swoją skuteczność także po świętach" - stwierdziła Mary Tolan z Andersen Consulting.

Innego zdania jest natomiast firma eMarketer. Z jej analiz wynika, że do końca 2001 r. banery stracą na znaczeniu, pozostaną jednak najbardziej popularną formą reklam w Internecie. "Badania Andersen Consulting wydają się więc zafałszowane przez fakt, iż raport ten stworzono wyłącznie na podstawie wypowiedzi doświadczonych internautów. Byłbym daleki od generalizowania, iż bannery internetowe mają większą skuteczność od reklam telewizyjnych" - mówi Rob James, analityk z eMarketer.

Więcej informacji: www.idg.net