Battlefield V i Metro Exodus obsłużą ray tracing w czasie rzeczywistym oraz technikę NVIDIA DLSS

Firma NVIDIA poinformował dzisiaj o dwóch grach, które obsługują platfromę NVIDIA RTX, wykorzystującą sztuczną inteligencję oraz śledzenie promieni (ray tracing) w czasie rzeczywistym, zapewniając wciągającą rozgrywkę i dużą wydajność.


Battlefield V i Metro Exodus obsługują ray tracing w czasie rzeczywistym oraz technikę NVIDIA DLSS (deep-learning super-sampling). Implementacja ray tracingu i DLSS daje graczom to, co najlepsze: świetne efekty wizualne i doskonałą wydajność.

Metro Exodus otrzymuje obsługę ray tracingu i DLSS na premierę!

Metro Exodus, trzecia odsłona serii Metro, będzie obsługiwać ray tracing w czasie rzeczywistym już w dniu premiery, która zapowiedziana jest na piątek, 15 lutego 2019 roku. Metro Exodus wykorzystuje platformę NVIDIA RTX do efektów rozproszonego globalnego oświetlenia (global illumination) opartego na ray tracingu w czasie rzeczywistym oraz okluzji otoczenia (ambient occlusion), zapewniając naturalne, realistyczne światło. Ogłoszono też, że od początku gra będzie wspierać także technikę NVIDIA DLSS.

Śledzenie promieni w czasie rzeczywistym jest od dawna Świętym Graalem w grach wideo. Ray tracing umożliwia pokazanie jak światło naprawdę wygląda i jak się zachowuje, zwiększając realizm w grach. A większy realizm oznacza bardziej intrygującą rozgrywkę. Właśnie dlatego firma NVIDIA współpracowała z 4A Games przy zaimplementowaniu ray tracingu w czasie rzeczywistym do gry Metro Exodus, wyczekiwanym sequelu legendarnej post-apokaliptycznej serii. To mroczny i charakterny świat, w którym światło odgrywa duże znaczenie.

Ray tracing umożliwia pokazanie bardziej realistycznego oświetlenia i jest nowym narzędziem w kreatywnej torbie twórców gier. Dzięki ray tracingowi mogą oni używać światła, aby stworzyć nastrój dokładnie w ten sam sposób jak dotąd filmowcy i fotograficy. Największym wkładem ray tracingu w Metro Exodus jest atmosfera — poziom niepokoju, który powoduje głębsze zanurzenie gracza w świat gry. Realistyczne oświetlenie wykorzystuje subtelne wizualne bodźce zakorzenione w naszej psychice, dostarczając uczucia i emocje, które nie były wcześniej odczuwalne w grach wideo. Jest to poziom dotąd zarezerwowany dla filmów.

Deep Learning Super Sampling (DLSS) to technika platformy NVIDIA RTX, która wykorzystuje głębokie uczenie się (deep learning) i sztuczną inteligencję w celu poprawy wydajności gry przy jednoczesnym zachowaniu jakości obrazu. DLSS pomaga graczom osiągnąć płynność wyświetlanego obrazu podczas zastosowania wymagających ustawień graficznych. Gracze mogą uzyskać w Metro Exodus nawet 30% poprawę wydajności przy wykorzystaniu ustawień Ultra i włączonemu ray tracingowi, w zależności od zastosowanej karty graficznej i użytej rozdzielczości. NVIDIA oczekuje opinii od graczy, aby móc kontynuować szkolenie sztucznej inteligencji i udoskonalić wydajność i jakość obrazu dzięki przyszłym aktualizacjom oprogramowania.

Battlefield V otrzymuje wsparcie techniki DLSS oraz kolejne optymalizacje!

Battlefield V był pierwszym tytułem wspierającym śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, a teraz otrzymał obsługę techniki DLSS, zapewniającej wzrost wydajności, gdy ray tracing jest włączony. Gracze mogą uzyskać w Battlefield V do 40% większą wydajność dzięki DLSS, w zależności od zastosowanej karty graficznej i użytej rozdzielczości. Nowa aktualizacja zawiera również kilka dalszych optymalizacji działania techniki śledzenia promieni.

W związku z premierą gry Metro Exodus oraz wsparciem techniki DLSS w Battlefield V, NVIDIA wydała dzisiaj nowy sterownik Game Ready zawierający optymalizacje dla obu tytułów. Można pobrać go tutaj.