Bezbolesna przezroczystość

<hr width="50%">

Bezbolesna przezroczystość

3 Do stworzenia złożonych świateł i cieni na chromowanym zderzaku Rob nałożył na siebie wiele warstw przejść tonalnych z efektami przezroczystości. Za pomocą narzędzia Gradient Mesh stworzył najpierw podłużne przejście tonalne w kształcie zderzaka <font color="red">A. Następnie narysował kilka obiektów symulujących odblaski na zderzaku i wypełnił je dodatkowymi kolorowymi gradientami <font color="red">B. Teraz Rob odpowiednio dobrał przezroczystości poszczególnych obiektów posługując się metodę Multiply, która podkreśla (przyciemnia) przenikające się kolory, zastępując jednocześnie biel całkowitą przezroczystością. Końcowy rezultat <font color="red">C łączy delikatne zmiany odcienia w jednych miejscach z gwałtownymi kontrastami w innych.

<hr width="50%">

colspan="2">
Bezbolesna przezroczystość

4 Jako końcowy "smaczek", Rob wybrał umieszczenie samochodu na tle przenikających się kolorowych obiektów <font color="red">A. Każdy z tych obiektów ma oddzielnie dobrany parametr przezroczystości, z wykorzystaniem metody Multiply <font color="red">B, powodującej wymieszanie kolorów <font color="red">C.

Bezbolesna przezroczystość

Więcej informacji: www.macworld.com/2000/09/reviews/illustrator.html

Kompletną listę nowych funkcji Adobe Illustratora 9.0 znajdziecie w osobnym artykule.