Billboard, który wysyła reklamę do komórki

Francuska firma JCDecaux ma zamiar poszerzyć swoją ofertę o reklamy wysyłane do telefonów komórkowych. Ma je otrzymywać każdy, kto znajdzie się w pobliżu billboardów albo przystanków autobusowych.

Pierwsze testy już wkrótce rozpoczną się we Francji. W przystankach i billboardach będzie montowany niewielki nadajnik (Wi-Fi, Bluetooth lub inny), który wykryje znajdujące się w pobliżu telefony i wyśle do nich reklamę. Żeby jednak ją otrzymać, właściciel komórki najpierw będzie musiał się zarejestrować na stronie internetowej JCDeaux, podając przy okazji swój wiek, preferencje dotyczące zakupów itd.

Przedstawiciel firmy twierdzi, że chodzi o to, by do odbiorców trafiały tylko interesujące ich ogłoszenia. Podkreśla także, że ilość komunikatów - którymi mogą być np. dzwonki, pliki wideo i audio czy kupony uprawniające do zniżki w danym sklepie - musi zostać wyważona, by użytkownicy nie zniechęcili się do usługi.

Użytkownicy, którzy zdecydują się na wzięcie udziału w akcji, będą mieli do rozwiązania dwa dodatkowe problemy. Pierwszym z nich będzie szybciej zużywająca się bateria telefonu, drugim - potencjalni włamywacze skanujący okolicę w poszukiwaniu urządzeń bezprzewodowych (patrz artykuł: "CeBIT - każdy mógł zostać hakerem").