Biznesowe czatowanie

Liczba Amerykanów, wykorzystujących do celów biznesowych trzy najpopularniejsze komunikatory internetowe, wzrosła w czasie ostatniego roku o 110% - wynika z raportu firmy Jupiter Media Metrix.

Liczba Amerykanów, wykorzystujących do celów biznesowych trzy najpopularniejsze komunikatory internetowe (AOL Instant Messenger, MSN Messenger oraz Yahoo Messenger) wzrosła w czasie ostatniego roku o 110% - wynika z raportu firmy Jupiter Media Metrix. We wrześniu 2000 r. korzystało z nich w celach służbowych ok. 2,3 mln osób - we wrześniu br. liczba ta osiągnęła 4,9 mln.

Analitycy JMM podkreślają jednak, że największą grupę wśród użytkowników tego rodzaju usług w USA wciąż stanowią tzw. użytkownicy domowi. Ta społeczność również znacznie zwiększyła się w ciągu ostatniego roku - o 28% (z 42 mln we wrześniu 2000 r., do ponad 53 mln we wrześniu br.). Zdaniem ekspertów, głównym powodem, który hamuje popularność tego rozwiązania w firmach, jest fakt, że większość systemów do komunikacji w czasie rzeczywistym jest wzajemnie niekompatybilna.