BlackBerry ma ochotę na polski rynek

Użytkowników przybywa

BlackBerry ma ochotę na polski rynek

Terminal 7130

Od czasu wprowadzenia usługi i terminali w 1999 roku Research in Motion pozyskał już prawie 7 mln klientów. Spółka nawiązała współpracę z 200 operatorami w 90 krajach. Poprzedni rok finansowy RIM zamknął przychodami ponad 2 mld USD. Miniony trzeci kwartał zakończony 2 grudnia ub.r. producent zakończył wzrostem przychodów o 49 proc. do 835,1 mln USD i sprzedał 1,8 mln terminali Do końca roku finansowego planuje mieć 8 mln klientów. Według firmy analitycznej Gartner, producent jest największym dostawcą urządzeń typu PDA z udziałem sięgającym 22,5 proc.

Przez pewien czas, czego przedstawiciele firmy nie ukrywają, proponowane urządzenia były, w porównaniu z innymi dostępnymi wówczas telefonami i smartofonami, niespecjalnie atrakcyjne pod względem wyglądu oraz dostępnych funkcji (brak obsługi EDGE, Bluetooth etc). "Dlatego postanowiliśmy popracować nad designem i funkcjonalnością naszych urządzeń, co widać kiedy spojrzy się na starsze modele" - mówi Ulf Baltin. Efektem jest między innymi model 'Pearl', przypominający telefon komórkowy. Dzięki współpracy z innymi producentami, oferowana przez RIM usługa jest dostępna także na wybranych modelach telefonów Nokia i Sony Ericsson.

Czytaj także:

Email jak SMS